Nagyon érdekes videó jött szembe az interneten, gondoltam gyorsan leírom a lényegét. Rettentő tanulságos!
A Mercedes-Benz ausztrál különítménye elvégzett egy tesztet. A teszt lényege, hogy egy internetes áruházból megrendeltek néhány garnitúra replika Mercedes-AMG alumínium keréktárcsát. Mellé pedig a raktárból hoztak eredeti gyári felniket.
Érdekesség, hogy a teszthez a magyarországi Mercedes gyárban készült Mercedes-Benz CLA Shooting Brake járműveket használtak az ausztrálok! :)
Az első képkockákon azt magyarázza a szakértő, hogy hogyan lehet egyszerűen és gyorsan megkülönböztetni a hamis alkatrészt, az igazitól és ejt néhány szót arról is, ami nem látható. Nehezen tűnik fel ugyanis, hogy anyagában, mind minőségében, mint pedig mennyiségében elmarad a gyáritól a silány másolat.
Ezután a két tesztautót elvitték a Holden helyi tesztpályájára, ahol úthibát szimuláltak.
A jó sorsom úgy hozta, hogy 2008-ban három hetet töltöttem el Sydney-ben és a környékén. Autó imádóként természetesen fél szemmel mindig a négykerekűeket figyelgettem.
Ausztrália az az ország, ahol az európai méretű autókba, amerikai méretű motorokat tesznek.
Például a kibérelt autónk egy Ford Falcon volt. Érzetre Mondeo méret. Amikor arról érdeklődtem a kölcsönzős csávótól, hogy mi hajtja, nagyon meglepődtem a válaszon. "It's a 4.0." Négyliteres benzines!
Ez volt az
Első lépésben a hamis kerekeket narancssárga szalaggal, míg az eredeti felniket zölddel jelölték meg. A teszt során a Merciket jobboldalukkal egy kátyúba hajtják mindössze 50 km/h-ás sebességgel.
50 km/h!
Ez nem valami sok. Nálunk sok. Magyarországon nagyon rossz az utak állapota - nem ítélkezünk, ez van. A tesztben kialakított, vagy ahhoz nagyon hasonló úthibákból jócskán találunk itthon is.
Lássuk a medvét!
Az első teszt hamis kerekkel fut, a lépés pedig úgy jön ki, hogy az ütés a felni éppen a küllők között kapja. Döbbenetes, hogy mi történik. A két küllő közötti kerékív egyszerűen letörik a felniről!
Ezután következik a másik hamis kerekes teszt, ahol az ütés a küllő közelében éri a kereket. Gondolom azért eresztették rá még egyszer, hogy a szkeptikusok ne mondhassák, hogy nagyon rossz helyen találta el a betont a kerék. A hamis kerék ismét törik, a repesz pedig csak repül, ki tudja, hol áll meg...
GENUINEISBEST
A teszt neve gyors fordítással: "Az eredeti a legjobb"
A gyári AMG felnik ugyanazt a terhelést kapják, mégsem sérülnek meg. A gumiabroncs persze leereszt, de a kerék egyben marad, esélyt sem hagyva a durrdefekt kialakulásának.
Persze ezt is addig próbálták, amíg nem lett olyan eredmény is, ahol a küllőközöket kapja el a padka, de a gyári kerék ebben az esetben is kitartott.
Na és itthon?
Saját szubjektív véleményem, hogy Magyarországon ezt a videót lehet, hogy megértik, de a gyári alkatrészeket ettől még nem fogják előnyben részesíteni. Azt gondoljuk, a másolat is ugyan olyan (jó), mint az eredeti, végül is stimmel rá.
Nem csak a felnikkel van ez így. Karosszéria elemek fele akkora vastagsággal. Fék alkatrészek hitvány anyagból. Selejt olajok és hadd ne soroljam tovább.
Megint oda jutottunk, hogy minőségi, biztonságos autózás drága. Aki spórolni szeretne az autózáson az nettó ostoba.
Tudtad, hogy nagy eséllyel kiszűrhető, ha egy autón hamis alkatrészek vannak? További infó itt! Egy alapos átvizsgálással pedig százezrek spórolhatók?
Óvatosan az alkatrészekkel is! Maradj a blog-on, itt egy összefoglaló, top 10-es írásainkból!
Gyere a Facebook-ra, kövess, hogy életben maradj!