Driftelés trolibusszal???
2013. december 23. írta: Robairto

Driftelés trolibusszal???

A karácsonyi hangulat és az év végi lazítás előszele minket is magával ragadott múlthéten, amikor a győri Mobilis Központ meglátogatása előtt még tettünk egy győrújbaráti kitérőt. 

Felvezetésként egy szakállas vicc a Szibériába szakadt amerikai kém esetéről, amikor elmegy a helyi kocsmába beépülni. Mivel furcsán néznek az idegenre, így kér gyorsan egy vodkát, lehajtja, körülnéz, de még mindig furcsán nézik a helyiek. Hogy mindenki hallja tökéletes helyi akcentusát, hangosan kéri a csapost, hogy töltsön még két dupla vodkát. Azokat is beküldi. A helyiek tovább méregetik, hogy valami csak nem stimmel a sráccal. Megszólal a zene, eljárja a hagyományos – helyi elemekkel fűszerezett – néptáncot, majd diadalmas arccal várja az elismeréseket, amikor odalép hozzá az egyik őslakos:

– Oké, úgy beszélsz, mint mi, úgy iszol, mint mi, úgy táncolsz, mint mi, de tudod errefelé ritka a fekete az afroamerikai!

Elektromos kisülés

Szóval Magyarország egyetlen elektromos gokartpályájára tévedtünk, hogy kipróbáljuk a csapatásnak ezt a leginkább környezettudatos változatát.

A járgányokról annyit, hogy pont úgy néznek ki, mint egy helyi őslakos benzines változat, annyi eltéréssel, hogy a boxban álláskor folyamatosan vándorolnak az ülés mögé az elektronok. Mondhatni ez a Coulomb-ség... ;)

2013-12-11 15.32.00.jpg

A "felnőtt" gép teljesítménye 9 lóerő, ami kb. megegyezik azon 200 köbcentis benzines társakéval, amelyekkel sok bérgokart pályán is találkozhatunk. De tudjuk, hogy a teljesítmény az autók esetében sem minden, a nyomaték is igen fontos paraméter. A pályabemutató rovat után erre feltétlen visszatérünk.

A pálya

Csarnok, műgyantás padlóval, évszaknak megfelelő hőmérséklettel, értsd: decemberben szibériai hideg fogad. Pár hete nyitottak, szóval felgumizódásról egyelőre nem igazán beszélhetünk. 

2013-12-11 16.03.45.jpg

Kb. 32 mp egy kör. Mondhatni klasszikus beltéri gokartpálya, főleg lassú visszafordítókkal, ami benzines gokartokkal nem egy nagy élmény, de ezekkel az elektomos gépekkel egy kicsit más értelmet nyer a kialakítás...

Mindenkinél jobban táncol!

Megvan amikor a trolibusz vezetője egy kicsit megfeledkezik magáról és komolyabb "gázt" ad?

Ilyenkor szoktak a nem kapaszkodó utasok a busz hátuljában rögtönzött meetinget tartani. A válasz a nyomatékgörbében keresendő. Egy benzines gokart alapjárati fordulaton még nem hajt, csak ha megnöveljük a fordulatot annyira, hogy a –  jellemzően – röpsúlyos elven működő kuplungja összezárja a hajtásláncot. Ezzel szemben egy villanymotornak van indítónyomatéka, tehát nulla fordulatról is képes kuplung nélkül megmozdulni. És a megmozdulni jelző ebben az esetben nem kicsit alulméretezett...

e-kart.gif

A teljes videó ITT!

Itt pedig az általunk is használt gépet hajtják egy utcai pályán. Érdemes megnézni a rajtot, ahol a benzines társa mellett úgy lép el, mintha az szembe jönne. VIDEÓ

A hangja először tényleg olyan, mint egy mini trolibuszé, de a benzines gokarthoz szokott láb számára furcsa karakterisztikájú és nagyságú(!) nyomaték kárpótol mindenért. 

PC110470-small.jpg

Szóval úgy gyorsul mint egy trolibusz, olyan hangja van mint egy trolibusznak, de ez mégis egy gokart!

A Mobilis Központ pedig megér egy külön posztot, mert volt ott is minden, mi szem-szájnak és mobilitás iránt érdeklődő olvasónak ingere.

Hamarosan azzal a beszámolóval is jelentkezünk! Addig is óvatosan!

Tetszett? Kövess minket a Facebook-on is!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuke.blog.hu/api/trackback/id/tr125686965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.