Gumi, érintkezés, biztonság...
2014. november 27. írta: Robairto

Gumi, érintkezés, biztonság...

A Bridgestone-nál megfogták a dolog lényegét, amelyet mi is kifejtettünk már az ABS-ről szóló posztunkban, miszerint...

4 tenyérnyi felületen múlik az életed!

20141127_142257-br.jpg

Mindent megcsináltattam a tél előtt!

Hiába jó minden az autón, ha pont a kapcsolatot biztosító gumi a leggyengébb láncszem. Nyakunkon a mínuszok, akinek van rakhatja fel a téligumit, aki pedig 4 évszakos abronccsal jár azoknak is egy jó tanács: ellenőrizzük a gumik állapotát, illetve a guminyomást, ami az optimális tapadás alapja.

Télen hidegebb van...

Ez senkinek sem újdonság. Viszont ne felejtsük el azt sem, hogy egységnyi tömegű levegő (ami az abroncsban van), alacsonyabb hőmérséklet mellett kisebb nyomást fog eredményezni a kerekekben! És csak az optimális guminyomás biztosítja, hogy a lehető legnagyobb felületen érintkezzen a kerék az úttal.

guminyomás.jpg

Optimálisra fújt, túlfújt és a lapos abroncs tapadási felülete feketével kiemelve 

Tehát első utunk a benzinkúthoz vezessen és nézzünk rá, hogy hova esett le a hidegben a gumik nyomása. Azért az első út legyen ez, mert "hideg", azaz nem üzemmeleg gumiknál kell ellenőrizni a nyomást. Az optimális guminyomás értékeket a tanksapka belsején, a küszöbön vagy a középső (B) oszlopon találjátok, egy lentihez hasonló táblán, ahol terhelés és abroncsméret függvényében adják meg a gyártók az ideális nyomásértékeket.

TyrePressure_avant.jpg

Optimális guminyomás értékek terhelés és abroncsméret függvényében

Szóval csak óvatosan!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuke.blog.hu/api/trackback/id/tr926938217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.