Óvatosan! - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://tuke.blog.hu/2015/02/13/hogyan_engedjuk_el_a_mentoautot/full_commentlist/1#c36091765
Válasz erre: Hogyan engedjük el a mentőautót?
2018-11-08T22:07:38+01:00
2018-11-08T22:07:38+01:00
djm85
http://blog.hu/user/494954
Minden tiszteletem a mentőautó sofőröké. De mi is akkor tudjuk segíteni, ha használja az irányjelzőt, és nem az elakadás jelző megy veszettül. És pl a három sávos úton kiválasztja azt a sávot ahol haladni szeretne, vagy a felezőn haladva jelzi, hogy neki mindkettő kell. Ha a belsőben ér utól, és nem utal semmi sávváltásra, akkor ott fogom elengedni, és takarodok ki a középsőbe. Persze ha az előttem haladó ezt nem veszi észre, akkor egyől kialakul az a helyzet, amikor jön ki mögém a mentő, és amikor már nem tudom olyan dinamizmussal újra elengedni. <br />
Nem beszélve arról, ami a napokban történt (mondjuk nem mentő), hogy sötétben, 0 de így tényleg nem hogy a megkülönböztető fény, de semmi nem volt felkapcsolva, csak a hang jelzéssel csapattál neki.
https://tuke.blog.hu/2013/10/02/feknyom_es_ami_mogotte_van/full_commentlist/1#c33882249
Válasz erre: Féknyom, és ami mögötte van
2017-10-03T15:53:18+02:00
2017-10-03T15:53:18+02:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/10/02/feknyom_es_ami_mogotte_van?full_commentlist=1#c33881999" class="reply_nick_409628" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33881999 );">@Bibic</a>: Ez egy általános jelenség, nem 100%, hogy nem hozta ki a maximumot a dologból. Panaszmukinak adott válaszomban írok az okokról
https://tuke.blog.hu/2013/10/02/feknyom_es_ami_mogotte_van/full_commentlist/1#c33881999
Válasz erre: Féknyom, és ami mögötte van
2017-10-03T15:11:15+02:00
2017-10-03T15:11:15+02:00
Bibic
http://blog.hu/user/409628
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/10/02/feknyom_es_ami_mogotte_van?full_commentlist=1#c20738541" class="reply_nick_665596" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20738541 );">@panaszmuki</a>: "hiába szólítjuk fel a résztvevőt, hogy most akkor fékezzen akkorát, amekkorát csak tud"<br />
És ön honnan tudja azt, hogy ő tudott volna még erősebbet fékezni? Fékezett "akkorát, amekkorát csak tud".
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32124265
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-10T13:19:12+01:00
2017-01-10T13:19:12+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
Na, megoldódott. Rájöttek, hogy hogyan kell tölteni. Mákjuk volt, mert kiderült, hogy az egyik nap már így töltöttek. Aztán egyszer napközben mindkét akkut külön. Így csak két-három hibás töltés történt. Az meg nem vágta haza az akkukat, vagy legalábbis most ez nem látszik rajtuk.
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32115645
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-09T12:14:58+01:00
2017-01-09T12:14:58+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
Újabb ürügy: Hétvégén nem volt senki, így nem tudták tölteni az aksikat.<br />
Reggel gyorsan rákötötték. Készítettem egy képet <a rel="nofollow" href="http://kepkezelo.com/images/5gumxs5cezk3hcfy9op7.jpg">kepkezelo.com/images/5gumxs5cezk3hcfy9op7.jpg</a> .<br />
Itt a CTEK töltő RECOND programban van, ami mélykisülés után használatos (<a rel="nofollow" href="http://www.nteam.hu/adatlapok/08941_b.pdf)">www.nteam.hu/adatlapok/08941_b.pdf)</a> . Nem tudom, hogy a többi napon hogyan állt.
https://tuke.blog.hu/2013/12/06/ne_legy_vaksi_rossz_az_akksi/full_commentlist/1#c32114339
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 1. rész
2017-01-09T08:31:30+01:00
2017-01-09T08:31:30+01:00
cselaxi
http://blog.hu/user/439347
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/06/ne_legy_vaksi_rossz_az_akksi?full_commentlist=1#c21191211" class="reply_nick_179066" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21191211 );">@Ruszi</a>: 230.
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32094827
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-06T10:14:39+01:00
2017-01-06T10:14:39+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c32089447" class="reply_nick_185672" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32089447 );">@bajai</a>: Alakul. Ma kicsivel több, mint egy óra után lemerült. Rám nem figyelnek. Azt mondják a hideg miatt (-5 celsius). Ugyanúgy töltik.
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32089479
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-05T13:33:22+01:00
2017-01-05T13:33:22+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c32083137" class="reply_nick_1183905" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32083137 );">@Székely Csaba Béla</a>: Igaz. Figyelmetlen voltam. Bocs.
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32089447
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-05T13:29:22+01:00
2017-01-05T13:29:22+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c32083343" class="reply_nick_1183905" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32083343 );">@Székely Csaba Béla</a>: Nemcsak, hogy így volt, hanem ma is és holnap is így lesz. Sőt a jövő héten is minden nap. Felajánlottam, hogy megmérem a két akkumulátor feszültségét külön-külön, de nem engedték, mondván, hogy hátha rossz a műszerem :).<br />
Egy elektromos targoncáról van szó. Most éjjel ugyanígy volt töltve, ma reggel némi noszogatásra beindult. Napközben négy-öt órát megy üresen raklapokkal, oktatási célokból. Mikorra várható, hogy kipurcan? Van erre valami tapasztalat?
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32083343
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-04T15:19:28+01:00
2017-01-04T15:19:28+01:00
Székely Csaba Béla
http://blog.hu/user/1183905
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c32082469" class="reply_nick_185672" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32082469 );">@bajai</a>: Nem egészen egyértelmű,hogyan is volt a 24V-os töltő rákötve a két akkumulátorra,de leírom,hogyan kell,hogy legyen: az 1.akkumulátor (-)-a összekötve a 2.akkumulátor (+)-val és a fennmaradó (+) és (-)-ra kötődik a töltő( töltő (+) az 1.(+), töltő (-) 2.(-) ). A leírásod szerint talán csak az egyik akkumulátorra volt rákötve a 24V 14A (Töltő 24 V, 14A: rákötve az első akkura (++ --)) ami elég nagy probléma, akár fel is robbanhatott volna,ha valóban így volt,akár a töltő is tönkre mehetett volna!!! Tehát igazad volt,hogy csak az egyik akkumulátor töltődött de az is abnormális módon dupla feszültséggel,ami nagyon káros és robbanáshoz is vezethet...
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32083137
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-04T14:51:05+01:00
2017-01-04T14:51:05+01:00
Székely Csaba Béla
http://blog.hu/user/1183905
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c32082489" class="reply_nick_185672" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32082489 );">@bajai</a>: Valami félreértés lehet,mivel az autóra egy akkumulátor jár csak...A régit cseréltem le újjal...
https://tuke.blog.hu/2013/12/06/ne_legy_vaksi_rossz_az_akksi/full_commentlist/1#c32082507
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 1. rész
2017-01-04T13:24:06+01:00
2017-01-04T13:24:06+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
Ha sorba voltak kötve az aksik, és az elsőről mindkét vezeték lekerült, akkor hogyan maradt rajta a negatív pólusán a másik akksi pozitív pólusára menő kábel?
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32082489
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-04T13:21:47+01:00
2017-01-04T13:21:47+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c31604763" class="reply_nick_1183905" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31604763 );">@Székely Csaba Béla</a>: Én úgy tudom, hogy célszerű a két akkut kivenni, párhuzamosra kötni, hogy kiegyenlítődjenek a feszültségek. Majd, ha ez megtörtént, visszarakni sorosan.<br />
Ne vedd készpénznek!
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c32082469
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2017-01-04T13:18:18+01:00
2017-01-04T13:18:18+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
Van itt még valaki?<br />
Egy tanfolyamon vagyok, ahol a következő történt:<br />
2 db 12V akku sorba kötve. A nap végén töltés, a következőképpen:<br />
Az első akkuról + és - le, (a - még összekötve marad a másik +-ával).<br />
Töltő 24 V, 14A: rákötve az első akkura (++ --). Udvaron hidegben.<br />
Másnap reggel némi vacakolás bemelegedés után beindult a ketyere.<br />
Állítják, hogy így a jó.<br />
Szerintem:<br />
1. Csak az egyik akku töltődött.<br />
2. Azért indult be, mert előző nap nem volt túlságosan lemerítve<br />
3. Ha Így töltik, akkor a második akku előbb utóbb lemerül<br />
4. Ha felváltva töltik (egyik nap az elsőt, másik nap a másikat), akkor is korábban elpusztulnak az akkuk, mert dupla feszültséggel, árammal töltődnek.<br />
Igazam van-e? Ha igen milyen bajok vannak még? Ha nem, miért nem?
https://tuke.blog.hu/2013/12/06/ne_legy_vaksi_rossz_az_akksi/full_commentlist/1#c32082453
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 1. rész
2017-01-04T13:16:08+01:00
2017-01-04T13:16:08+01:00
bajai
http://blog.hu/user/185672
Van itt még valaki?<br />
Egy tanfolyamon vagyok, ahol a következő történt:<br />
2 db 12V akku sorba kötve. A nap végén töltés, a következőképpen:<br />
Az első akkuról + és - le, (a - még összekötve marad a másik +-ával).<br />
Töltő 24 V, 14A: rákötve az első akkura (++ --). Udvaron hidegben.<br />
Másnap reggel némi vacakolás bemelegedés után beindult a ketyere.<br />
Állítják, hogy így a jó.<br />
Szerintem:<br />
1. Csak az egyik akku töltődött.<br />
2. Azért indult be, mert előző nap nem volt túlságosan lemerítve<br />
3. Ha Így töltik, akkor a második akku előbb utóbb lemerül<br />
4. Ha felváltva töltik (egyik nap az elsőt, másik nap a másikat), akkor is korábban elpusztulnak az akkuk, mert dupla feszültséggel, árammal töltődnek.<br />
Igazam van-e? Ha igen milyen bajok vannak még? Ha nem, miért nem?
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c31604763
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2016-10-31T13:01:35+01:00
2016-10-31T13:01:35+01:00
Székely Csaba Béla
http://blog.hu/user/1183905
10 napja vettem egy új auto akkumulátort, mert közeledik a hideg szezon. A régi még indított +3,4 fokban de már kérte az újat (több mint 3 éves volt)! Az akkumulátor Caranda 100Ah indító áram 950A (állítólag!). Az auto egy B-kategóriás kis teherautó (Mercedes MB100-as,25 éves). Vásároltam bele egy, a kocsi gyújtójába tehető akkumulátor feszültség kijelző szerkentyűt. Ez a szerkentyű a régi akkumulátorral 14,4 volt töltést mutatott és a fényszórók bekapcsolása után pedig 13,5 volt töltést. Kezdetben hasonló módon viselkedett az új akkumulátorral is. De kb. 3 napja alapjáratban lámpák bekapcsolása nélkül felmegy akár 15,2-re is! A lámpák használata közben, nem haladja meg a 14,2-t! Ezeket az értékeket mutatja szakszerű mérőműszerrel mérve is! Legújabban alapjáratban, ha eléri a 15 V-t, egy pillanatra megvillan a töltés jelző lámpácska, és ki is alszik. Két autó villanyszerelő is megnyugtatott, hogy nincs semmi baj, hanem az van,hogy a két akkumulátor közti feszültség nyugalmi állapot ban kb. 0,6 V és ez lehet a jelenség oka! Szeretném, ha egy szakember, vagy valaki aki hasonlót tapasztalt, adna egy választ erre a jelenségre! Előre is köszönöm!
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c29690006
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2016-03-02T09:37:19+01:00
2016-03-02T09:37:19+01:00
becseit
http://blog.hu/user/371265
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c29670232" class="reply_nick_436136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29670232 );">@expa</a>: erősen zavarja a rádióvételt a töltő
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c29670232
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2016-02-29T11:06:44+01:00
2016-02-29T11:06:44+01:00
expa
http://blog.hu/user/436136
Tényleg? Akkor szuper, ráteszem :)<br />
Köszönöm!<br />
<br />
Ezt nem értem :)<br />
"dx rádiózást folytatni"<br />
Mire gondolt?
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c29668542
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2016-02-29T06:40:39+01:00
2016-02-29T06:40:39+01:00
becseit
http://blog.hu/user/371265
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c29665154" class="reply_nick_436136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29665154 );">@expa</a>: Igen, kifejezetten ajánlott. Egyedüli gyenge pontja, hogy a töltés ideje alatt, a közelben nem fog senki dx rádiózást folytatni. :)
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c29665154
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2016-02-28T20:53:50+01:00
2016-02-28T20:53:50+01:00
expa
http://blog.hu/user/436136
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c21366272" class="reply_nick_371265" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21366272 );">@becseit</a>: <br />
Üdv!<br />
FORD Calcium-os akksira rá lehet ereszteni egy 5500Ft-os de intelligens vezérléssel töltő ALDI-s akkistöltőt? Vagy inkább ne próbálkozzak?<br />
Köszönöm a választ!
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29555190
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-13T15:35:20+01:00
2016-02-13T15:35:20+01:00
vwxyz
http://blog.hu/user/751867
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29552128" class="reply_nick_334294" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29552128 );">@fifibá55</a>: Kis probléma, hogy a civilek életéről beszélünk. De látom, nálad ez valami rögeszme, hogy a civilek úgyis mindenről rosszul gondolkodnak, ezért kell egy felettes erő, amely dönt helyettük, és megmondja nekik, hogyan kell élniük. Jelige: "Nem lehet és kész, szokjad!"<br />
<br />
Amúgy ennyit a szakembereid felsőbbrendűségéről: <a rel="nofollow" href="http://444.hu/2016/02/12/a-magyar-nyilvanossag-ereje-fel-meterrel-elmozditott-egy-lampaoszlopot-a-jaszai-mari-teren">444.hu/2016/02/12/a-magyar-nyilvanossag-ereje-fel-meterrel-elmozditott-egy-lampaoszlopot-a-jaszai-mari-teren</a>
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29552128
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T23:55:16+01:00
2016-02-12T23:55:16+01:00
fifibá55
http://blog.hu/user/334294
@vwxyz: Kis probléma, hogy a "civilek" azt hiszik, hogy értenek ahhoz, amibe beleszólnak. Pedig legtöbbször nem. Érzelmi oldalról közelítenek meg szakkérdéseket.<br />
Jó példa erre az idézett két közlekedés-szervezési eset (Baross, Kórház).<br />
(Ugyanide sorolható majd az újabb konfliktus: a Bécsi út egy szakaszának közeli célforgalmas korlátozását fogják a magukat forradalmárnak tartó autósok tömegesen megszegni, amivel tartósítják a fonódó villamosjáratok egyik jelenlegi anomáliáját. Ez ellen is a kasszához kérés lesz a kézenfekvő védekezés, ami sokaknak nem fog tetszeni.)
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29550788
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T20:53:18+01:00
2016-02-12T20:53:18+01:00
vwxyz
http://blog.hu/user/751867
@xm95, xm95.blog.hu: 1) Miért kellene megvárni a választásokat? Ezek közlekedésszakmai kérdések, nem politikaiak,<br />
2) Attól, hogy nincs szakács végzettségem, még érzem, ha az ebédem sótlan. És ilyenkor nem fogom azt mondani, hogy a séf a szakember, ért hozzá, biztos így jobb nekem.
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29550672
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T20:36:06+01:00
2016-02-12T20:36:06+01:00
xm95
http://blog.hu/user/340299
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29550652" class="reply_nick_751867" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29550652 );">@vwxyz</a>: na, úgy látom egyetértünk, csak túl rövidek voltak a kommentjeink.
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29550656
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T20:33:59+01:00
2016-02-12T20:33:59+01:00
xm95
http://blog.hu/user/340299
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29550548" class="reply_nick_751867" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29550548 );">@vwxyz</a>: valamint lásd fifiba55 kommentjet, megoldás pedig amit írtam.
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29550652
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T20:33:33+01:00
2016-02-12T20:33:33+01:00
vwxyz
http://blog.hu/user/751867
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29549072" class="reply_nick_334294" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29549072 );">@fifibá55</a>: A buta szabályokkal kapcsolatban két dolgot is tehetsz:<br />
1. Ész nélkül elfogadhatod, alávetheted magad, beletörődhetsz, és Ismételgetheted, hogy a szabályok azért vannak, hogy beeeetartsuk azokat.<br />
2. Rájöhetsz, hogy a szabályok csak azért kellenek, hogy a társadalom életét összhatásukban kedvezőbbé tegyék, és káros minden olyan szabály, amely ezen kritériumnak nem képes megfelelni. A káros szabályokra nincs szükségünk, ezért azokat törölni vagy hasznosra módosítani kell. Az egy dolog, hogy ma, idehaza sajnos pont ezt a gondolkodást próbálják tűzzel-vassal kiirtani, de ettől még egy nálunk fejlettebb társadalmi öntudattal rendelkező országban természetes, hogy a civil szféra ilyenkor kontrollt gyakorol a megtévedt államapparátus felett.<br />
Szerencsére azért Magyarországon sem mindenki az első csoportba tartozik. Ha már a közlekedési szabálysértésekről szól ez a poszt, akkor keress rá pl. a blokkolásgátló oldalára, olvass bele, és lepődj meg. hogy mennyire megalapozatlan és értelmetlen döntéseket hoztak közlekedés-szabályozási kérdésekben is. És láss csodát, vannak olyan civilek, akik akartak és tudtak is tenni ezek kijavításáért. Köszönet a munkájukért!
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29550636
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T20:31:21+01:00
2016-02-12T20:31:21+01:00
xm95
http://blog.hu/user/340299
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29550548" class="reply_nick_751867" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29550548 );">@vwxyz</a>: az a véleményem, hogy nem ilyenkor kell a szabályok ellen hadakozni, hanem az országgyűlési és önkormányzati választások napjain. Valamint a helyi közlekedési szabályok ellen a helyi önkormányzat közlekedési osztályán kell felszolalni. A szakmai döntéseket szakemberekre kell bízni, ha a szakember nem megfelelő akármilyen oknál fogva bizonyithatoan, akkor szintén irány a felettes szerv. Ezt hívják demokráciának, nem pedig az érvényes szabályok szándékos be nem tartasat. Ez elég macerás dolog, de ahogy egy nálam sokkal okosabb ember mondta, pillanatnyilag nincs jobb.
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29550548
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T20:15:21+01:00
2016-02-12T20:15:21+01:00
vwxyz
http://blog.hu/user/751867
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29549036" class="reply_nick_340299" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29549036 );">@xm95, xm95.blog.hu</a>: Magyarországon élek, 2016-ban, hajlandó vagyok figyelni és hajlandó vagyok gondolkozni. Ezek nyomán igen, azt látom, hogy sok-sok döntést bohócok hoznak meg. Tudsz ezzel vitatkozni vagy csak megpróbáltál beszólni?
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29549072
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T17:03:25+01:00
2016-02-12T17:03:25+01:00
fifibá55
http://blog.hu/user/334294
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29544952" class="reply_nick_751867" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29544952 );">@vwxyz</a>: Pontosan így van. Azt gondolhatsz, amit akarsz, de ha nem tartod be a szabályt, szankcióra számíthatsz. Nálunk ott van elrontva, hogy a szankció általában túl enyhe, nem biztosan következik be, és ha igen, akkor is az elkövetéstől túlontúl különváltan, így nem képes eredeti, nevelő szerepét betölteni.
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29549036
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T17:00:21+01:00
2016-02-12T17:00:21+01:00
xm95
http://blog.hu/user/340299
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas?full_commentlist=1#c29544952" class="reply_nick_751867" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29544952 );">@vwxyz</a>: te már csak tudod, hogy a szabályokat bohócok hozzák.
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29549024
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T16:59:10+01:00
2016-02-12T16:59:10+01:00
halaloszto
http://blog.hu/user/74844
ha tilos balra kanyarodni, ráadásul a táblán kívül ezt semmi nem indokolja, akkor ki kellene tenni egy kanyarodni tilos táblát olyan helyre ahol látszik is...<br />
<br />
ha valami pont fordítva van mint ahogy első ránézésre logikus, akkor azt rendesen jelezni kellene.
https://tuke.blog.hu/2016/02/11/ertelme_is_van_vagy_csak_penzbehajtas/full_commentlist/1#c29544952
Válasz erre: Értelme is van, vagy csak pénzbehajtás?
2016-02-12T00:07:16+01:00
2016-02-12T00:07:16+01:00
vwxyz
http://blog.hu/user/751867
"Nem érteni kell a szabályokat, hanem betartani"<br />
Akkor ha holnap valamelyik bohóc hoz egy szabályt, mely szerint blogolni tilos, akkor ne kérdőjelezd meg az értelmét, hanem tartsd beeeeeeee.
https://tuke.blog.hu/2016/01/23/atveres_az_ujabb_fogyasztascsokkento_csodamagnes/full_commentlist/1#c29450186
Válasz erre: Átverés az újabb fogyasztáscsökkentő csodamágnes?
2016-02-01T14:56:33+01:00
2016-02-01T14:56:33+01:00
csak egy néző
http://blog.hu/user/593489
Itt van ugyanez a szar csak más néven. Már vagy 20 éve még mindig van olyan idióta, aki beszopja ezt a baromságot. DDD<br />
Viszont levélnehezéknek tényleg alkalmas, vagy hűtőmágnesnek.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://okotermek.webshop.co.hu/index.php?Oldal=adatlap&Id=termek_3511_82508.1.jpg">okotermek.webshop.co.hu/index.php?Oldal=adatlap&Id=termek_3511_82508.1.jpg</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/09/27/takarithatok_meg_uzemanyagot_magnesgyuruvel/">totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/09/27/takarithatok_meg_uzemanyagot_magnesgyuruvel/</a>
https://tuke.blog.hu/2016/01/23/atveres_az_ujabb_fogyasztascsokkento_csodamagnes/full_commentlist/1#c29368446
Válasz erre: Átverés az újabb fogyasztáscsökkentő csodamágnes?
2016-01-29T10:36:01+01:00
2016-01-29T10:36:01+01:00
fransis69
http://blog.hu/user/765874
... igen András, egyetértek :)
https://tuke.blog.hu/2016/01/23/atveres_az_ujabb_fogyasztascsokkento_csodamagnes/full_commentlist/1#c29367698
Válasz erre: Átverés az újabb fogyasztáscsökkentő csodamágnes?
2016-01-29T08:38:52+01:00
2016-01-29T08:38:52+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
<a href="http://tuke.blog.hu/2016/01/23/atveres_az_ujabb_fogyasztascsokkento_csodamagnes?full_commentlist=1#c29365668" class="reply_nick_765874" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29365668 );">@fransis69</a>: Igen, ezt a megközelítést ki is hagytam a dologból. Az a borzasztó, hogy a társadalmunk nagy része nincsen tisztában a középiskolás tananyaggal sem, ezért nagyon könnyű őket megvezetni - minden téren.
https://tuke.blog.hu/2016/01/23/atveres_az_ujabb_fogyasztascsokkento_csodamagnes/full_commentlist/1#c29365668
Válasz erre: Átverés az újabb fogyasztáscsökkentő csodamágnes?
2016-01-28T19:50:42+01:00
2016-01-28T19:50:42+01:00
fransis69
http://blog.hu/user/765874
... haha. én, mint valamiféle villamos végzettségű is, ahogy olvastam az "esszét": mágneses rezonancia, itt ki is buggyant a vigyor belőlem. <br />
- Ugye állandó mágnes a kütyü, nincs freki , így rezonancia se, semmi sincs ill. valamiféle mágneses mező, az azért van, de nem változik, ez van a legjobb emlékezetem szerint... :)
https://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz/full_commentlist/1#c28773626
Válasz erre: Ne légy vaksi, rossz az aksi! - 3. rész
2015-12-13T19:38:58+01:00
2015-12-13T19:38:58+01:00
hari69
http://blog.hu/user/1064026
<a href="http://tuke.blog.hu/2013/12/28/ne_legy_vaksi_rossz_az_aksi_3_resz?full_commentlist=1#c21317019" class="reply_nick_28424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21317019 );">@Bambano</a>: És keresett 2000 Ft-ot amit a fémhulladék akksiért kapott...
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28500386
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T15:31:57+01:00
2015-11-04T15:31:57+01:00
nu pagagyí
http://blog.hu/user/538988
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott?full_commentlist=1#c28499784" class="reply_nick_718228" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28499784 );">@deneskata</a>: Egy jó tanácsom lenne. Csak eredetvizsgálat után szabad kifizetni az autó árát. Elég sok olyan autó kerül be, amely megbukik ezen a vizsgálaton, így a vevő elbukhatja az autót és a pénzt is.
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28499838
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T14:30:11+01:00
2015-11-04T14:30:11+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott?full_commentlist=1#c28499784" class="reply_nick_718228" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28499784 );">@deneskata</a>: Az előbb biztattam mindenkit, hogy jöhetnek a konkrét kérdések (volt is már egy), szívesen válaszolok.<br />
Nem volt cél az önfényezés, sajnálom, ha így hatott, de szerintem hiába is írnék konkrét tanácsokat, több száz szempontot nem tudok felsorolni.<br />
Kérdés? :)
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28499784
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T14:25:01+01:00
2015-11-04T14:25:01+01:00
deneskata
http://blog.hu/user/718228
Azt hittem, konkrét tanácsokat kapok. Ehelyett a cikk kétharmada önfényezés, a maradék pedig felsorolás. Használhatatlan!
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28499604
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T14:04:41+01:00
2015-11-04T14:04:41+01:00
shred
http://blog.hu/user/296174
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott?full_commentlist=1#c28498438" class="reply_nick_167778" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28498438 );">@ZON</a>: abszolút így van, a lényeg, hogy jó drágán lehet beszerezni olyan gépeket, amiket alig néhányszor használsz életedben, külön munkagép kell a szállításhoz és használathoz, és egyébként is a legjobb, ha befáradsz a szerző cégéhez, ők majd megcsinálják jutányos áron az egészet:)
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498820
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T12:29:50+01:00
2015-11-04T12:29:50+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott?full_commentlist=1#c28498438" class="reply_nick_167778" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28498438 );">@ZON</a>: Igaz, szeretnénk népszerűsíteni a dolgot, de azért igyekeztem leírni, hogy mennyire szerteágazó átvizsgálni egy autót.
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498780
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T12:26:44+01:00
2015-11-04T12:26:44+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott?full_commentlist=1#c28498724" class="reply_nick_576281" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28498724 );">@laci_52</a>: Szia örülök a konkrét kérdésnek, köszi, hogy írtál.<br />
<br />
A konkrét esetet persze látni kellene, de általában az okozza a beázást, hogy a szélvédőt nem szakszerűen cserélik ki. A motortér felől észlelhető a beázás, de valójában a legtöbb esetben a szélvédő szigetelése rossz.<br />
<br />
Nyilván a konkrét hibajelenség nem érzékelhető egy ilyen szemlén, de a cserélt szélvédő tényét mindenképpen meg tudjuk állapítani, és tájékoztatásul elmondjuk, hogy ez milyen kockázatokat hozdoz magában.<br />
<br />
Nem írtam a cikkbe, ha van konkrét kérdés, szívesen válaszolok!<br />
Üdv
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498724
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T12:20:36+01:00
2015-11-04T12:20:36+01:00
laci_52
http://blog.hu/user/576281
Ha a szerző olvassa ezeket a kommenteket, lenne hozzá egy kérdésem.<br />
<br />
Nyáron vettem egy használt autót, amelyik előzőleg három hónapig egy mélygarázsban állt, gyönyörűen le volt mosva, ki volt takarítva, a próbaúton tökéletesen működött, azóta sincs semmi baja, szerelő is átnézte. <br />
<br />
Egy gond mégiscsak adódott: a vétel után néhány héttel egy nagy eső után az utastér a motortér felől alaposan beázott. Ezt hogyan kellett volna a megtekintéskor észrevenni? Az nem jutott eszembe, hogy a próbaúton a patyolattiszta autóval elmenjek a mosóba...<br />
<br />
Nem reklamáltam az eladónál, mivel nem lett volna sok esélyem és egyébként jó állapotú az autó és jó árat sikerült kialkudnom.
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498438
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T11:34:20+01:00
2015-11-04T11:34:20+01:00
ZON
http://blog.hu/user/167778
A szerző önreklámján kívül milyen megszívelendő információt tartalmazott a cikk?
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498392
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T11:31:00+01:00
2015-11-04T11:31:00+01:00
Szepikutya
http://blog.hu/user/261694
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott?full_commentlist=1#c28498286" class="reply_nick_74844" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28498286 );">@halaloszto</a>: <br />
<br />
Üdv:<br />
<br />
Szárítógépben döntés született már?
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498286
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T11:17:10+01:00
2015-11-04T11:17:10+01:00
halaloszto
http://blog.hu/user/74844
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott?full_commentlist=1#c28498022" class="reply_nick_91556" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28498022 );">@mufflinca</a>: és eladó? ugyehogy nem? vannak szuper állapotban tartott öreg autók, csak a tulajdonosuk nem adja el őket, hiszen nincs velük semmi baj. ha mégis eladná, akkor ismerősök között hamar kerül vevő, nem lesz fent hetekig a hahun.<br />
<br />
úgyhogy aki azt hiszi hogy megtalalomatarsam.hu-n fogja megtalálni a tökéletes szőke herceget, az igenis naiv.
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498188
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T11:02:45+01:00
2015-11-04T11:02:45+01:00
Szepikutya
http://blog.hu/user/261694
Az én autóm 13 éves múlt, Fiat Stilo 1.8. 4 éves kora óta van nálam. A legkisebb zajra, oda nem illő hangra reagáltam. A kötelező szerviz elvégezve. Véleményem szerint egy 4 éves autó szintjén áll a kocsi. Tavasszal alvázmosás, ősszel védelem. Van benne össz. 115000 km. Mindig megkapta az olajcserét 10000 km-nél. Benzines szívó, 113 le. Télen, nyáron garázsban alszik. Ha egy nepper bekínálna 500-000 Ft-o, elhajtanám.<br />
<br />
Ennyi pénzért egy gyors, erős, extrákkal teli autóm van. A mostani autók egy gyerekjátéknak tűnnek.<br />
Inkább ez, mint a mostani vicces kis köbcenti+turbó. Azok a mesefilmbe illő legyengített vackok.
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28498022
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T10:44:19+01:00
2015-11-04T10:44:19+01:00
mufflinca
http://blog.hu/user/91556
Miért ne akarhatna? Mindig elcsodálkozom, hogy emberek hogyan tudnak lelakni egy autót annyira! Az enyém most tíz, de az előző 22 évesen is szalonállapotú volt. Nem hagyom a korróziót elburjánzani, mindig gyári alkatrésszel javíttatok és nem kötözgetek, buherálok rajta át semmit. Zsír, olaj fed csupasz fém részeket, a gumit, kédereket rendszeresen ápolom és a fényezést UV védő anyagokkal kezelem. Figyelek az indítózásnál, leállításnál, a fordulatszámmal az üzemanyaggal stb. Igen, van ilyen. Ha valaki ilyen autót akar venni, az igenis talál! Miért ne akarhatna valaki jót a pénzéért?
https://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott/full_commentlist/1#c28497240
Válasz erre: Hány ponton kell átvizsgálni egy használt autót vásárlás előtt?
2015-11-04T09:03:51+01:00
2015-11-04T09:03:51+01:00
Rotoxis
http://blog.hu/user/266353
A legfontosabb kimaradt a cikkből. A vevő használt autót vásárol, ne akarjon szalon állapotú autót 2000 €-ért, mert keserű csalódás éri.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28490988
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-11-03T12:17:51+01:00
2015-11-03T12:17:51+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28445706" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28445706 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: persze, OK, tudom, hogy sok mindent meg lehet javítani fillérekből a szakszerviz méregdrága szolgáltatása helyett, de vegyük figyelembe, hogy valaki nem ért hozzá.<br />
Ezt elég kevesen vallják be önmaguknak, de aki képes rá, az nem jár rosszul általában: <a rel="nofollow" href="http://tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott">tuke.blog.hu/2015/11/03/hany_ponton_kell_atvizsgalni_egy_hasznalt_autot_vasarlas_elott</a>
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28467036
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-30T12:26:29+01:00
2015-10-30T12:26:29+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
Pontosítva:<br />
...(mint kiderült) NEM ÉRTED, az nem lesz...
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28467022
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-30T12:24:42+01:00
2015-10-30T12:24:42+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28466904" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28466904 );">@protézisesh</a>: Nézd, attól hogy neked nem tetszik amit mírok vagy éppen (mint kiderült) az nem lesz se vicces, se hülyeség. Én sem azzal foglalkoztam, hogy minden valószínűség szerint amikor szóltak hogy az iskolában másnap PISA teszt lesz, te egy kis üveg, sárga folyadékot tartalmazó üveggel jelentél meg...<br />
<br />
Szóval ha AZZAL akarod a saját véleményedet MINDENKI fölé helyezni, hogy a másik embert kezded alázni, akkor egyrészt kelj fel hamarabb, másrészt állok elébe. Jöhetnek az anyák, apák, rokonok meg effélék.<br />
Ha neked ÍGY LESZ jobb, akkor rám számíthatsz.<br />
<br />
(Soha egyszer sem kértem se tőled, se mástól, hogy amit leírtam azt KÖTELEZŐ elhinni. Talán ezt nehéz megérteni, de akkor is így van. Ezalapján pedig nyugodtan hanyagoljál, nem fogok miatta a kardomba dölni legalább 99.9999999999999999999999 %-os valószínűséggel.)
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28466904
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-30T12:04:52+01:00
2015-10-30T12:04:52+01:00
protézisesh
http://blog.hu/user/647466
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28466878" class="reply_nick_68114" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28466878 );">@BéLóg</a>: ennyi erővel Ludas Matyit is olvashatnék, az sem viccesebb. Nem ugyanazon a világon élünk, de ha neked ettől jobb, akkor hirdesd a hülyeségeidet bátran. :(
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28466878
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-30T12:01:46+01:00
2015-10-30T12:01:46+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28465428" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28465428 );">@protézisesh</a>: Egyszer venni akartam a K....cher nagynyomású mosót. Drága, mondta, de profi feladatra kell. Amikor elmentem a mintaboltba, szembe jött velem egy nevetségesen olcsó modell. Rá is kérdeztem. Az eladó rendes volt.<br />
Uram, ezt még hobbicélra sem ajánlom önnek -- mondta. -- Műanyag alkatrészekkel van tele, ha valaki folyamatosan 10 percnél tovább használja, tönkremegy.<br />
De akkor miért lehet kapni?<br />
Azért, mert VANNAK olyan vevők, akik ragaszkodnak a "márkához" de igazából tényleg nem használják napi 10 percnél tovább, NEKIK készült ez a darab. Persze sajnos ezt nem mindenki olvassa el a kézikönyvben vagy hiszi el az eladónak, aztán megveszik és utólag lesznek dühösek.<br />
<br />
Vagy mosógépről ami elromlott és a szerelő képes volt azt mondani: Micsoda, ez a gép NAPONTA megy? Hát ezt a "gyönyörű" darabot (amit ész nélkül tolt a reklám) ARRA találták ki hogy a csudaszép háziasszony szombatonkétn egyszer bekapcsolja, nem napi használatra! Arra IPARI gépet kell venni, nem EZT...<br />
<br />
Ezekkel a példákkal nem mentegetni akarom a figyelmetlen felhasználókat, hanem arra rávilágítani, IGENIS megvan a cégekben az a szándék és akarat hogy "márkás" de igazából szart sem érő terméket gyártsanak és adjanak el. De az utángyártottra meg másolatokra arra fújnak mint a veszett macska...
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28466794
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-30T11:50:07+01:00
2015-10-30T11:50:07+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28465428" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28465428 );">@protézisesh</a>: Hát, barátom, ezzel alaposan mellélőttél. Már miért ne értettem volna meg azt a kifejezést hogy "piacspecifikus modell"?<br />
TE nem értetted meg azt, hogy normális világban NEM LEHETNE olyan "piacspecifikus modellt" készíteni, amely ALATTA VAN ugyanezen gyártó nem piacspecifikus modelljének. PÉLDÁUL nem 100-as alkatrészekből, más módon gyengített minőségből "nur für Balkan" (ami azt jelenti, hogy Európa MÁS részébe eladni TILOS! Érted. Tilos, mert... -- próbáld meg kitalálni.)<br />
A Renault Thalia (ha akarod: urban legend) sztorija azt szemlélteti, hogy egy multi kitalálhat olyan megoldásokat, amikor az egyébként valószínűleg kidobandó, de mégsem selejtnek nevezhető alkatreészekből összedob egy terméket, amelyet kizárólag az általa másodrendűnek nevezett (ezt persze sosem fogják leírni) fogyasztóknak adják el.<br />
Ha EZT így nem érted, akkor azt hiszem a te szövegértéseddel lesz gond.<br />
<br />
A ppm-ről meg mit írjak még? Azt hittem ez egy ilyen amatőr beszélgető blog, nem a Tudományos Akadémia műszaki részlegének éves vitája, ahová három diploma és két PhD fokozat nélkül már az előszobába sem lehet bejutni.<br />
Nehogymá' egy mérnök ne értené hogy 10/999990 az pontosan 0.001% selejt és 99.999% jó darab?<br />
TÖK MINDEGY miben mérik a selejtet. Én már tényleg találkoztam olyan mértékegységgel is ami viccesen a "Miatyánk per köbláb"-nak neveztek a MÉRNÖKÖK annyira vicces volt... Pont a százalékkal lenne bajod?
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28465428
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-30T08:31:26+01:00
2015-10-30T08:31:26+01:00
protézisesh
http://blog.hu/user/647466
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28463020" class="reply_nick_68114" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28463020 );">@BéLóg</a>: sajnálom, neked az alapvető szövegértéssel is gondjaid vannak, így nem lehet neked érvelni.<br />
<br />
Szerinted az nem piac-specifikus modell, ha egy autót csak a balkáni országok számára fejlesztenek ki és gyártanak? Akkor mi?!<br />
<br />
a % és a ppm bár átszámolható, de azt szokták mondani: a kőművesek számolnak centiben, az asztalosok milliméterben, a mérnökök meg mikronban. Át lehet számolni, de ami a kőműves szerint pont megfelelő méretű (1db selejt 99 jó db = 99%oké) az a mérnök számára még elfogadhatatlanul pontatlan. (10ppm = 10db selejt, 999.990 jó darb). Ezért nem mindegy, miben mérik a selejtet. <br />
<br />
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28463398" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28463398 );">@W123qp</a>: 2005től, HSE FM
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28463398
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-29T19:31:49+01:00
2015-10-29T19:31:49+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28461544" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28461544 );">@protézisesh</a>: <br />
Mikor dolgoztál a BOS-nél?<br />
Én is voltam ott pár évet, mint karbantartás vezető.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28463020
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-29T18:22:37+01:00
2015-10-29T18:22:37+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28461544" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28461544 );">@protézisesh</a>: Ez most komoly? Megnézted a linket? Azért mert ELSŐRE egy lengyel szöveg ugrott fel, azért ezt ezen kívül még 14 nyelven megtalálhatod az arabtól az ukránig.<br />
És NEM NEM piacspecifikus autókról beszélek, hanem SZÁNDÉKOSAN "másodosztályú" alkatrészekből összerakott, a saját meg más "fontos" célországban soha nem árult autóról van szó.<br />
Ahogy a MÁSIK példámban a nagy multi gépgyértó LEBUKOTT a "nur für Balkan" feliratú csomagolóanyagával.<br />
De ha nem hiszed, hát nem hiszed, nehogy ezen akkor elkezdjünk vitatkozni!<br />
<br />
A ppm-et meg minek is írtad ide? Nem mindegy hogy a minősítés MIBEN van megadva? Én egy általános szöveget írtam, ehhez a % a legeslegjobban passzol. A ppm-et ÉPPÚGY át lehet számolni %-ba mint a miatyánk per köblábat...<br />
Szóval X-0.99X ppm = szuper (100%)<br />
0.98X ppm = másodosztály<br />
Ez alatt selejt. Nem hiszem hogy nehéz átgondolni.<br />
<br />
A szóbanforgó mondást nehezen mondhatta Colin Chapman mert abban az van, hogy Ford maga járta végig a roncstelepeket és vizsgálta, mely alkatrészek "élték túl" a járművet. Kevéssé valószínű hogy RONCSTELEPEKEN versenyautókat lehetne találni, vagy tévedek?<br />
Colin Chapman ettől teljesen függetlenül csökkenthette versenyautói alkatrészeinek SÚLYÁT. Csak rájössz hogy a kettő KÉT különböző dolog.<br />
Fordról az is ismert volt, hogy azért lett minden autója FEKETE mert ez a festék volt a legeslegolcsóbb.<br />
<br />
Na békesség!
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28461544
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-29T14:30:30+01:00
2015-10-29T14:30:30+01:00
protézisesh
http://blog.hu/user/647466
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28444804" class="reply_nick_68114" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28444804 );">@BéLóg</a>: hagyjál már, egy lengyel wikivel támasztod alá az állításod? Ráadásul amiről te beszélsz, az piac-specifikus típus (mint a japán belpiacos kei-carok, vagy a brazil Fiatok). Viszont itt fentebb azt magyarázta valaki (talán épp te), hogy a C-Mercihez is van "magyar/ukrán" piacra való, meg "japán/német" piacra való _minőségű_ alkatrész. Azt magyaráztam el, hogy ez nincs és józan ésszel nem is kivitelezhető. A különbségek ott vannak, hogy "usa lámpa" (piros index), vagy "erősített lengéscsillapítók", de az már más cikkszám, más alkatrész. Nem ugyanannak a cuccnak a jobb/rosszabb minőségű változata. <br />
<br />
Az autóipari beszállítók ppm-re nézik a hibát. Tudod, parts per million. NEm százalékban. Ha egy beszállító csak 99%os minőséget tud gyártani, az már rég rossz. <br />
<br />
Az általad Henry Fordnak tulajdonított mondást meg Colin Chapman mondta, aki a Lotus VERSENY autókat elemezve jutott oda, hogy ha egy alkatrész túl sok versenyt bírt ki, akkor az még túlméretezett, vagyis lehet a SÚLYÁT csökkenteni. VERSENYAUTÓBAN, aminek semmi köze az utcai autók minőségéhez. <br />
<br />
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28444820" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28444820 );">@W123qp</a>: már nem ott, de pár évet lehúztam vezetői pozícióban egy Ny-magyarországi first tear beszállítónál. (árnyékolórendszerek, csomagtér-takarók, stb. Európa szinte összes prémium-gyártója felé)
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28449116
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-29T10:49:49+01:00
2015-10-29T10:49:49+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28447252" class="reply_nick_843950" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28447252 );">@Válasszunk</a>: Amit mondasz, azzal egyet értek. Persze az emblémás alkatrész egy csomó dolog miatt drágább, ami nem feltétlenül a minőséggel van összefüggésben. <br />
Múltkori saját tapasztalatom, hogy kapott a kocsim jobb első kerékagy csapágyat. 2 hónap múlva mutatom a szervizben, hogy szar. Jön a szervizvezető, kezében egy új, és mondja: "Most már adok akkor SKF-et, nem értem mi lehet a baja az előzőnek..."<br />
Van egy cikk karosszériaelemekről, talán itt is érthető lesz a különbség:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.autoszektor.hu/hu/content/mesel-szakerto-egy-kinai-astra">www.autoszektor.hu/hu/content/mesel-szakerto-egy-kinai-astra</a>
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28447252
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T22:40:40+01:00
2015-10-28T22:40:40+01:00
Válasszunk
http://blog.hu/user/843950
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28445288" class="reply_nick_179066" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28445288 );">@Ruszi</a>: Nem lehet számon kérni. Pont azért, amiért a VW-re sem tudod azt mondani, hogy mivel a csalásuk hibás teljesítés, te élnél annak a jogkövetkezményeivel. Kijavítani nem tudják, hogy minden normát hozzon, kicserélés sem működik (nem megoldás), nem jelentéktelen hiba, meg is rendült a bizalmad, a kijavításhoz, kicseréléshez fűződő érdeked is megszűnt, te elállnál a szerződéstől, jár vissza a vételár, és még kérhetsz kártérítést is az okozott kárért.<br />
<br />
A jog ezt mondja, az esélyeid egy ekkora céggel szemben pedig mást. <br />
<br />
Ellenben gondolj egy olyan gyártóra, aki sok pénzt ölt bele, hogy a termékeiről legyen tanúsítvány, hogy mihez és hogy felelnek meg, legyen emiatt némi pozitív hírnevük, ha rájuk keresel kedvező tapasztalatokról olvashatsz, de könnyen kapna negatív publicitást, ha nem lenne számon kérhető és ezt azonnal elbukná. És ezt nem is kompenzálja sok autógyárnál megszokott nagy márka imázs.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28446612
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T21:26:33+01:00
2015-10-28T21:26:33+01:00
Válasszunk
http://blog.hu/user/843950
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28445288" class="reply_nick_179066" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28445288 );">@Ruszi</a>: Tévedsz. Van egy eredeti és egy utángyártott alkatrész. Mi az árkülönbség forrása?<br />
<br />
Adott X gyártó aki a saját gyártósorán gyárt egyforma alkatrészeket.<br />
<br />
Ezek egy része elmegy $X-ért a nagy disztribútorhoz, a másik $X-ért az autógyártóhoz.<br />
<br />
Az autógyártó ezek után úgy dönt, hogy ezek mellett:<br />
$A dollár kutatás fejlesztés kell, mert erre ők költöttek a típus kapcsán (design is, más is)<br />
$B a marketing költség<br />
$C megy el szállításra, raktározásra, stb.<br />
$D megy el arra, hogy ebbe is bele kell tenni a befektetők pénzét, és ezért joggal várnak el hasznot.<br />
<br />
$Y=$A+$B+$C+$D<br />
<br />
Ez a $Y lesz a gyártó árrése.<br />
<br />
Azaz ő már $X+$Y áron adja. <br />
<br />
Már a fentiek miatt is drágább az "eredeti", mint az azonos gyártósorról lejövő a beszállító márkajelzésével eladott darab. Drágább, kevesebb fogy belőle, azok is tovább állnak raktáron. Így a kereskedő is már hasznot vár el, <br />
<br />
Miért lenne a kettő egy árban?<br />
<br />
A fizesd meg a márkanevet csak erre jön rá. De az is, hogy sok esetben az autóval kemény árversenyben vannak, így az eladáskor még nem igazán jó a nyeresége a gyártónak, de a kopó-fogyó alkatrészeken is keres és így lesz jó című taktika (amit nyomtatótól, kávé gépen át, ipari gépekig mindenütt használnak) is befolyásolja az árat.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28445706
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T19:33:07+01:00
2015-10-28T19:33:07+01:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28445288" class="reply_nick_179066" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28445288 );">@Ruszi</a>: <br />
<br />
"ha ugyanolyan jó minőségű lenne minden tekintetben, mint az eredeti, akkor valószínűleg ugyanannyiba is kerülne."<br />
<br />
Erre ne végy mérget. Kb. két éve elromlott anyám mosógépe, már negyed terhelésen is alig bírt forogni. A szerelő vagy 20 ezresért "panelt" akart cserélni benne - ami azért is vicces, mert semmi elektronikus vezérlés nincs benne. Szegény nem ismerte fel, hogy az üzemi kondenzátort kell cserélni, az elkó (persze antiparallel, hiszen váltóáram) 10+ év alatt elvesztette legalább fele kapacitását. <br />
<br />
Mosógép-szaküzletben 3 ezer valahányért volt hozzá kondenzátor. Elektronikai szakboltban 5-600 forintért, természetesen azonos feszültség, kapacitás és hőmérséklettűrés. Szerinted a mosógép-szaküzletben árult elkó mennyivel lehetett jobb minőségű? - Elárulom, azt is ugyanott gyártják, mint a sima elkókat, csak a mosógépgyártók kihasználják azt, hogy az egyszerű vevőnek halovány fingja sincs az elektronikáról. Ja, és persze lehet, hogy rajta van egy Whirlpool vagy Zanussi felirat is. :)<br />
<br />
Biztos nem mindenre lehet ráhúzni ezt a példát autóknál, de az is biztos, hogy sokra lehet.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28445288
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T18:34:36+01:00
2015-10-28T18:34:36+01:00
Ruszi
http://blog.hu/user/179066
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat!<br />
<br />
Mindenek előtt a Falcon-ról: 7 év távlatából rosszul emlékeztem és nektek volt igazatok, nem V8, hanem soros, 6 hengeres motorja volt, de legalább 4 literes. :) Köszi, hogy figyeltek. Betettem egy 2008-ban Byron Bay-en készült fotót.<br />
<br />
Az utángyártott alkatrészeket természetesen nem lehet egytől egyig selejtnek gondolni, de elég abba belegondolni, hogy ha ugyanolyan jó minőségű lenne minden tekintetben, mint az eredeti, akkor valószínűleg ugyanannyiba is kerülne.<br />
<br />
Persze meglehet, hogy az alkatrészen lévő csillagért (propellerért stb...) is felárat kell fizetni, de azt legalább utána számon is lehet kérni, ha sz@r.<br />
Óvatosan!
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28444908
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T17:50:52+01:00
2015-10-28T17:50:52+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28444804" class="reply_nick_68114" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28444804 );">@BéLóg</a>: <br />
Nem erről van szó. A diskurzus arról szól, ha van egy Európa szerte megvásárolható autó, akkor a nyugatra menőkbe 1. osztályú csapágy/légzsák megy bele és BASF festékkel fújják le, a balkániakat meg teddy hengerrel guritják át Trináttal, és a kesztyűtartóban meg van egy csomag lufi, amit a sofőrnek magának kell felfújni baleset előtt.<br />
<br />
Természetesen vannak kényesebb piacok, pl. Amerika v. Japán, de az ide szállított autókat is ugyan olyan minőségű alkatrészekből állítják össze. Csak a sor végén tüzetesebben átnézik őket, vagy egy nagyobb tesztkörre viszik el őket.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28444820
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T17:40:24+01:00
2015-10-28T17:40:24+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28444252" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28444252 );">@protézisesh</a>: <br />
Nem kell lehurrogni @Colonelt. Simán kivitelezhető amit mond, csak tudni kell, hányas a mellény. Az én autóimba is csak eredeti alkatrészek vannak. Viszont "csak" egy Suzukim van, úgy hogy ott viszonylag egyszerűbb anyagilag kivitelezni. Meg van egy veterán Mercim is, az meg csak azt érdemli meg. A Suzuki nem romlik el, a Mercivel meg alig megyek.<br />
<br />
Ismered a beszállítókat, hol dolgozol?
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28444804
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T17:38:39+01:00
2015-10-28T17:38:39+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28444252" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28444252 );">@protézisesh</a>: Már megbocsáss de azt te sem mondoid komolyan, hogy egy AKÁRMILYEN alkatrészgyár az állandóan és permanensen kizárólag 99-100% minőségű alkatrészeket gyárt.<br />
Van mindenhol tolerancia határ, már csak a régi Ford bácsi nótája óta, aki mint tudod, végigjárta az autóroncstelepeket és megnézte a kidobott autóit, és ha abban még HASZNÁLHATÓ alkatrészeket talált, UTASÍTOTTA a tervezőit a "gyengébb" minőség gyártására, szimplán költségcsökkentés szempontjából.<br />
Namármost megtaláltam a Wikin a Renault Thalia szócikket, igaz lengyelül, de van angol és német. Utóbbiból tudok neked idézni:<br />
<a rel="nofollow" href="https://de.wikipedia.org/wiki/Renault_Symbol">de.wikipedia.org/wiki/Renault_Symbol</a><br />
"...Vertrieben wird das Modell hauptsächlich in Nordafrika, dem Nahen Osten, der Türkei, Osteuropa sowie Nord- und Zentralamerika. Vereinzelt kamen auch Fahrzeuge in Frankreich und Deutschland in den Handel, hier war das Modell jedoch nie offiziell erhältlich..."<br />
Ami annyit tesz hogy:<br />
A modellt főleg Észak-Afrikában, a Közelkeleten, Törökországban, Keleteurópában valamint Észak- és Középamerikában árulják. Ritkán Németországban és Franciaországban is felbukkant a modell a kereskedőknél, bár itt hivatalosan sosem volt kapható.<br />
Szóval nincs olyan hogy egy autót "csak ide vagy oda" gyártanak, nincs.<br />
Szóval kinek kell elfelejteni és milyen hülyeségeket.<br />
<br />
Ettől még lehet urban legend a "másodosztályú alkatrészekből" összerakott Thalia, de a fentiek alapján -- engedelmeddel -- én inkább adok hitelt az állításnak.<br />
Nincs harag, ugye? :-)
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28444252
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T16:24:23+01:00
2015-10-28T16:24:23+01:00
protézisesh
http://blog.hu/user/647466
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28441400" class="reply_nick_994734" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28441400 );">@Colonel Maybourne</a>: ne haragudj, de milyen cégnél/pozícióban?<br />
<br />
beülsz az autódba, amiben Lear ülések vannak, Autoliv biztonsági övekkel, Borgers kárpitokkal, LuK kuplunggal, Brembo fékekkel, KYB lengéscsillapítókkal, Bosch motorvezérléssel, Marelli gyertyákkal, Gates szíjakkal, BOS napellenzőkkel és üvegtetővel, Plikington üvegekkel, Hella lámpákkal, Mann szűrőkkel, FAG csapágyakkal, Tungsram izzókkal....<br />
<br />
És akkor azt mondod, hogy te "csak gyári eredetit" veszel mindenből? Ugyan már királylány... <br />
<br />
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28443464" class="reply_nick_68114" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28443464 );">@BéLóg</a>: "A BESZÁLLÍTÓKNAK van minősítési rendszerük és abban igenis van first class, másodosztály (de még OK) és szar."<br />
<br />
Nem. A vevő (= autógyár) megmondja, hogy mennyi pénze van az adott alkatrészre és cserébe milyen élettartamot vár el. (üzemóra, kilométer, működési ciklus, stb.) A beszállító meg ennek megfelelően gyárt. Ezért lehetséges, hogy egy Mercedes napellenző rolója röhögve tudja a 20.000 működési ciklust (ami nagyjából 50 év), egy Peugeot-é meg 5000nél szétesik. De a Mercedes W222 (gyk: S-Klasse) napellenzők között nincsen "japán piacos" meg "káeurópai" minőség. Ahogy a többi alkatrészek között sincsen.<br />
<br />
felejtsük már el a hülyeségeket...
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28443502
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T14:46:10+01:00
2015-10-28T14:46:10+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28443264" class="reply_nick_987220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28443264 );">@Babette anyó húsdarálója</a>: <br />
Ez igaz, de nem erről volt szó.<br />
"A legtöbb autó ugyanazokból az alkatrészből áll, csak kicsit másképp néznek ki és jobb/rosszabb anyagokból vannak. Ennek megfelelően az áruk is más és emiatt van, hogy egyes autókban a Bosch alkatrész a legjobb, másban meg mondjuk a Beru. Ez csak attól függ, ki mennyit fizet az adott termékért."<br />
Itt sokan azt súlykolják, hogy a K-Európába gyártott Mercedes valójában egy Dácsia Sombréró csillaggal az elején. <br />
<br />
Az általad említett példából kiindulva, a Prince motor ugyanolyan fos vagy jó, a Miniben, mint egy PSA autóban.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28443464
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T14:42:29+01:00
2015-10-28T14:42:29+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28440778" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28440778 );">@W123qp</a>: Helló!<br />
Talán félreérthető volt. Nem úgy gondoltam hogy a Renault gyárBAN minősítik az alkatrészeket, hanem ahogy fentebb leírták. A BESZÁLLÍTÓKNAK van minősítési rendszerük és abban igenis van first class, másodosztály (de még OK) és szar.<br />
Azt hiszem a Renault Thalia volt az az autó, amelyet KIZÁRÓLAG a vasfüggönytől keletre lehetett megrendelni, én erről az autóról hallottam a történetet.<br />
De ha csak urban legend, nem fogok a kardomba dőlni, gondolom. Szóval nem hiszem hogy "vita" lenne köztünk.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28443264
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T14:15:42+01:00
2015-10-28T14:15:42+01:00
Babette anyó húsdarálója
http://blog.hu/user/987220
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28441076" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28441076 );">@W123qp</a>: <br />
<br />
"Az autóipari beszállítók nem egyen alkatrészekből építkeznek, így közös alkatrészeik sem nagyon lesznek -"<br />
<br />
Ez biztos? <br />
<br />
Volvo, francia motorokkal. Minimum 20 éve.<br />
Mazda alváz fülem tudja miben van még.<br />
Suzuki SX4-re Fiat emblémát tolnak, ugyanaz a verda, Egonban készül mindegyik.<br />
Benzinpumpát megnézed jó vagy 50 féle típusba ugyanaz a gyártmány.<br />
És a többi amiről lövésünk nincs.<br />
Elég régen ráálltak már a "szabványosításra", miután egyre inkább egy szűk csoport kezébe kerül az autógyártás, bolondok lesznek mindenbe mást gyártani. A kaszni, a beltér eltérő de a mélyben lassan ugyanazt a szemetet kapod minden embléma alatt.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28443212
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T14:09:19+01:00
2015-10-28T14:09:19+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
Ja voll! Echte schwäbische Luft.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28443018
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T13:43:59+01:00
2015-10-28T13:43:59+01:00
Balt
http://blog.hu/user/1030
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28441632" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28441632 );">@W123qp</a>: :)) Ó, ott még a levegő is más! Singelfingen, te drága! :))
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28442584
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T12:56:37+01:00
2015-10-28T12:56:37+01:00
Nevoeiro66
http://blog.hu/user/870432
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28441632" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28441632 );">@W123qp</a>: <br />
<br />
:D
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28441976
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T11:22:26+01:00
2015-10-28T11:22:26+01:00
adg
http://blog.hu/user/160923
Aprocska kiigazitas. A Falcon nem Mondeo. Koze nincs hozza, teljesen ausztral auto, sokkal nagyobb a Mondeonal, kicsit 5 meter felett van a hossza. A motorja valoban negy literes, a kisebbik, de nem v8 hanem sor 6. Van v8 is, de az nagyobb, ha jol emlekszem 5 literes.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28441632
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T10:29:19+01:00
2015-10-28T10:29:19+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28441400" class="reply_nick_994734" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28441400 );">@Colonel Maybourne</a>: <br />
Nekem van egy OT-s Mercim, a kerekekbe a levegőt Stuttgartból hozattam!!!<br />
:-)
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28441400
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T09:48:39+01:00
2015-10-28T09:48:39+01:00
Colonel Maybourne
http://blog.hu/user/994734
Dolgoztam hosszu eveket (10+) mind a genuine (eredeti), mind az utangyartott alkatreszpiacon. Az osszes automban CSAK ES KIZAROLAG EREDETI alkatreszeket hasznalok. Valoszinuleg tudhato, hogy miert... Olyan meg nincs, hogy a "gyarival megegyezo minosegu utangyartott a gyari beszallitotol". Ez netto bullshit.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28441120
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T09:05:03+01:00
2015-10-28T09:05:03+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28441090" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28441090 );">@protézisesh</a>: <br />
Végre valaki... :-)
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28441090
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:58:24+01:00
2015-10-28T08:58:24+01:00
protézisesh
http://blog.hu/user/647466
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28439928" class="reply_nick_775835" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28439928 );">@vbn</a>: kár volt elhinni. Amikor autót rendelsz, a soron azt neked rakják össze. Nincsn "jobban sikerült" autó, mert a konténerbe úgy vannak belerakva az alkatrészek, ahogy a gyártási program szerint az autók jönnek a soron (JIS = Just in sequence). Vagyis amikor a te rendelésed (=x színű kaszni) felkerül az én rendelésem után (y színű kaszni), akkor a soron végig úgy jönnek egymás után a motorok, a váltók, a belső kárpitok, a kerekek, stb. ahogy te/én rendeltük. Nincs két egyforma autó. Namost ha még ezután az alkatrészek minőségével is variálni akarnának, az végképp követhetetlenné tenné az egészet....
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28441076
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:57:18+01:00
2015-10-28T08:57:18+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
karlman:<br />
Akkor még egyszer mondanám:<br />
Olyan nincs, hogy 1 adott gyártónak 1 adott alkatrészenél több minőségi osztálya legyen.<br />
Az lehet, hogy a Valeo/Bosch/stb. a Mercedesnek gyártott 1 méteres seprűnyelet 120mikronos tűréssel szállítja, a Peugeotnak meg 1mm-essel. De ez az autógyártónak a döntése.<br />
Az autóipari beszállítók nem egyen alkatrészekből építkeznek, így közös alkatrészeik sem nagyon lesznek -> nem lehetséges amit írsz.
https://tuke.blog.hu/2015/03/08/figyelemeltereles_911/full_commentlist/1#c28441070
Válasz erre: Csak egy pillanatra néztem félre!
2015-10-28T08:55:52+01:00
2015-10-28T08:55:52+01:00
Ajtony
http://blog.hu/user/20231
sávváltás, egy pillanatra tükör, előttem satu - a többit a jegyzőkönyvből! :D azóta sokkal óvatosabb vagyok. ...hogy miért? bónusz kettővel vissza, mindez négy évig, szabálysértési bírság, saját kocsi javíttatása. Qrvára nem érte meg sietni :D
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28441008
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:42:07+01:00
2015-10-28T08:42:07+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
Itt alapvetően gyári alkatrészt és annak MÁSOLATÁT hasonlították össze. Legalábbis úgy szerették volna beállítani. Nem pedig gyári kopó alkatrészt az utángyártottal.<br />
A felvételen tényleg gyanús a guminyomás, szerintem a "hamisítvány" is gyári felni.<br />
A hamisítvány csak kívülről akar gyári kinézetű lenni. Ennek a hátoldalán meg a gyári szám is bele van öntve(ez egy öntött kerék egyébként). Miért pont a Germany feliratot csiszolná ki valaki, ha olyan jól sikerült a hamisítvány. Itt már a kész termékből lett a felirat eltávolítva, nem az öntőformából. A gyárak vagy a beszállítók nem adnak/adhatnak el ilyen szerszámokat, pláne ha márkajelzés is benne van.<br />
Ez az összehasonlítás nem hiteles, de tényleg van olyan, hogy a hamisítvány szar.<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=Vo3s7h2tU5k">www.youtube.com/watch?v=Vo3s7h2tU5k</a>
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440944
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:27:47+01:00
2015-10-28T08:27:47+01:00
karlmann
http://blog.hu/user/164786
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28440778" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28440778 );">@W123qp</a>: <br />
<br />
Van egy rossz hírem, nem a gyártó vizsgálja át, mert nem is ő gyártja. Az autóalkatrészeket több ezer beszállító gyártja, pl. Bosch, Valeo, SKF stb.. Már náluk az alkatrész gyártása során eldől a minőség, ők be is osztják minőségi kategóriákba a termékeiket és ez alapján szállítanak az autó gyártó üzemeknek. A legtöbb autó ugyanazokból az alkatrészből áll, csak kicsit másképp néznek ki és jobb/rosszabb anyagokból vannak. Ennek megfelelően az áruk is más és emiatt van, hogy egyes autókban a Bosch alkatrész a legjobb, másban meg mondjuk a Beru. Ez csak attól függ, ki mennyit fizet az adott termékért.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440902
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:21:15+01:00
2015-10-28T08:21:15+01:00
karlmann
http://blog.hu/user/164786
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28439320" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28439320 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: <br />
<br />
Nem lehetségesnek tartom, hanem tudom. Minden gyártó így csinálja és nemcsak az autóiparban. Pl. régen a magnó, vagy videokazettáknál, a gyártás úgy történt, hogy a szalagot több méter szélességben gyártotta a gép. A két szélén volt a leggyengébb a minőség, mert ott feszítette a gép a legjobban, vagyis ott a szalag eleve megnyúlt. Középen a legjobb, mert ott nem feszítette annyira. Aztán szépen csíkokra vágták és ennek megfelelően csomagolták és árazták be.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440894
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:19:50+01:00
2015-10-28T08:19:50+01:00
rexter
http://blog.hu/user/16983
borzasztóan rossz a cikkszerző stílusa, ne próbálkozzon írással.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440840
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:08:37+01:00
2015-10-28T08:08:37+01:00
Netuddki.
http://blog.hu/user/37419
Engem nem fenyeget, hogy a Mercedes kocsimra hamis felnit rakjak. Ugyanis nincs Mercedes kocsim, nem is lesz.<br />
Amúgy meg magyar útra acélfelnit!
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440834
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:07:42+01:00
2015-10-28T08:07:42+01:00
Babette anyó húsdarálója
http://blog.hu/user/987220
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28440530" class="reply_nick_843950" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28440530 );">@Válasszunk</a>: <br />
<br />
Így van, ez is benne van a pakliban.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440822
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:05:55+01:00
2015-10-28T08:05:55+01:00
Babette anyó húsdarálója
http://blog.hu/user/987220
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28440678" class="reply_nick_129321" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28440678 );">@igazi hős</a>: <br />
<br />
Mindegy, a nagy tepsikre jellemző a szarrágás.<br />
Aki néhány évessel jár annak van rá kerete, hogy újan megvegye, aztán adja is el a szarrágóknak, akik villantanak vele, de a fenntartásra, üzemeltetésre már nem fussa.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440812
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T08:04:06+01:00
2015-10-28T08:04:06+01:00
Babette anyó húsdarálója
http://blog.hu/user/987220
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28439320" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28439320 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: <br />
<br />
Tényleg valami álomvilágban élsz. Mint ahogy írták, a mosópor is gyengébb mint amit nyugaton a saját állampolgárainak gyártanak. Ittál már kinti Nesquiket? Ég és föld a különbség a hazai és a kinti között.<br />
Egyszer egy műsorban ezt egyéni ízléssel magyarázták.<br />
Balatonnál morgott egy gazda, a hazai permetszerrel permetezve lement a szőlője, a szomszéd meg a németből hozottal rekordot szüretelt. Csak jelzem, bemész a vegyszerboltba, kérsz hangyairtó port és kiröhögnek, a hatékony, ami irtotta a hangyát ebben az évben már be van tiltva, amit kapsz, az meg a plázai semmire sem jó szar.<br />
Ébredj már fel az álomvilágodból.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440792
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T07:57:42+01:00
2015-10-28T07:57:42+01:00
Babette anyó húsdarálója
http://blog.hu/user/987220
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28439236" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28439236 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: <br />
<br />
Ez igen. Gyönyörű riposzt volt. Segítek, mind a három autómon úgy 80-90 %-os, egyforma gumi van. Ezt is benézted. Mi lesz a következő érved? A te bátyád erősebb? Értelmi szinted alapján ez jön. Ha nem gond, nem süllyedek le hozzád, de ha szükséges akkor művelem.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440778
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T07:50:10+01:00
2015-10-28T07:50:10+01:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
Karlmann, BéLóg:<br />
Ilyen nincs. Magyarországon is van pl. felnigyár (Tatabányán). Ott is csak egy minőség van, nincs I és II osztály . Szállítanak a Mercedesnek is, de csak egy minőségben.<br />
A Renault gyári önminősítés: ilyen nincs. Ha esetleg lenne: egy autó több ezer alkatrészből áll, és autóból is szeretnének pár 100 ezret eladni. Az átvizsgálandó alkatrészek száma ezeknek a szorzata. Ennek átvizsgálására egyetlen gyártónak sincs kapacitása.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440678
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T07:22:08+01:00
2015-10-28T07:22:08+01:00
igazi hős
http://blog.hu/user/129321
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28439264" class="reply_nick_164786" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28439264 );">@karlmann</a>: Én az elmúlt 13 évben elég sokszor estem bele mindenféle kátyúba (pedig Pesten autózom már 20 éve) a nem gyári (sőt egy elég olcsó gyártótól származó) alufelnivel és egyet kellett görgőzni. Nem egy kátyú, hanem 12 év után.<br />
<br />
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28439196" class="reply_nick_987220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28439196 );">@Babette anyó húsdarálója</a>: "luxusautós" Luxusautót nem nagyon látsz, egy A4 az prémium, de még az S-Klasse sem az.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440530
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T04:18:59+01:00
2015-10-28T04:18:59+01:00
Válasszunk
http://blog.hu/user/843950
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28438038" class="reply_nick_987220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28438038 );">@Babette anyó húsdarálója</a>: Az a baj, hogy nem gondoltad végig miről szól a post. Való igaz, egy sok éves 316i BMW mert kell a prémium de fenntartani drága esetben a márkaszerviz nem játszik... De a bontó igen. A legtöbb hamis felni nem a bontónak az alternatívája, hanem a "legyen egyedibb a verda" alapon végzett átépítéseknél kerül elő. Sokszor valóban ismeretlen helyről, ismeretlen minőségben. Ez viszont nem az általad leírt fenntartásra 0 de legyen prémium helyzet, hanem a folyamatos pénztemető hobbiprojekt. <br />
<br />
De nem az alkatrészen való spórolás jelenleg a vezető baleseti ok. Sokkal többet köszönhetünk annak, hogy sokak számára nehéz pl. felfogni olyan alapvető szempontokat, hogy a belátható útszakaszon belül (amin belül a kátyút is észreveszed, vagy a beszakadó aszfaltot) is meg kell tudnod állni. Sebesség és követési távolság megválasztására ez egy alapvető szabály. Na ennek a nem betartása öl.<br />
<br />
De az is, hogy "nekem jogom van gyorsan menni, annyit viszont nem akarok lassítani, hogy kiengedjelek előzni" helyzet kialakuljon. Ez utóbbi után vagy veszélyes előzés jön, vagy a jobbra tarts elfelejtése és vagy tolni fog az önérzetes gyorshajtó, vagy cikázni, egyik sem jó.<br />
<br />
Ebből mindkettő rendszeresen öl. Az olyan baleset amikor többféle gumi, hibás utángyártott megoldások okozták a balesetet kevés van, és a fenti két szabály betartása azok jelentős részét is megelőzte volna. <br />
<br />
Ha a fenti szabályokat betartod akkor ritkán mész kátyúba. Ha nagy ritkán mégis mész, akkor is jó eséllyel (hála az alacsonyabb sebességnek, stb) megúszod igazán komoly gond nélkül. Lehet a felni eltört és nem adta tovább az ütést a futómű drágább alkatrészeinek (nem tudjuk mivel járnál jobban) és ezért kell venned párat. De egy eredeti árából vehetsz 3 olyan példányt ami nem a "keressük meg a legszarabbat a videóhoz" elven készült, hanem az adott gyártónak is minőségbiztosítási rendszer, márkaneve van, a típushoz engedélyezték (hivatalosan) és a mérések szerint ehhez megfelelő a teherbírása. Cseréled. <br />
<br />
A gyártó viszont mindent megtesz, hogy elhitesse veled, hogy a fenti két szabály figyelmen kívül hagyásával jó autózni. Erre optimalizál. Egyszer bízol ebben a képben alaptalanul, annak sokszor van súlyosabb következménye. És bizony a dízelbotrány kapcsán is látjuk, hogy sok dolog van amit a gyári is csak elméletben tud.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440376
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-28T00:12:51+01:00
2015-10-28T00:12:51+01:00
Tibbs
http://blog.hu/user/688080
A Ford Falcon nem Mondeo. Az egy Ausztráliában tervezett és gyártott nagy autó. Nagyobb, sokkal nehezebb mint a Mondeo és hátsó kerek hajtású. <br />
Egyébként a kutya sem veszi hasonlóan a többi Ausztrál autóval együtt mint például a Holden Commodore mert minőségileg elég gyatra es rengeteget esznek. Két éven belül teljesen megszűnik a gyártásuk mert olyan jók.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28440140
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-27T22:56:16+01:00
2015-10-27T22:56:16+01:00
Primátor
http://blog.hu/user/1053639
Felnikben különösen szar az után gyártott.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28439998
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-27T22:27:00+01:00
2015-10-27T22:27:00+01:00
std1200
http://blog.hu/user/1052703
Szerintem annyi, hogy ez itt egy más piac. Itt is vannak sz@revők, mert ismerek olyat aki 91-est tankol az S merciébe, (évi $600 ezret tesz félre a 2 db saját üzletével) de alapvetően aki ilyesfajta autókkal furikázik az sznob. Tehát nem webáruházból vásárol. Még egy fontos tényező hogy AUS-ban a pl: Merci tulajok fent tudják tartani az autójukat. Lebanese szutykok szoktak lejárdázott ''jófajta'' felniket tenni a 20 éves Holdenjükre, ha meg szép akkor meg a Supercheap autós 'szaküzletből' van. De persze kivételek mindig vannak.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28439984
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-27T22:25:23+01:00
2015-10-27T22:25:23+01:00
BéLóg
http://blog.hu/user/68114
Egyszer egy gyárban ahol dolgoztam, nagy zsivajra lettem figyelmes. Megnéztem, hát egy csomó ember álldogált egy beérkezett komoly gépet tartalmazó láda előtt, amelyre nagy fekete betűkkel rá volt nyomtatva hogy: "Nur für den Balkan", azaz "Kizárólag a Balkánba" (szállítandó). A cég képviselője aztán azt mondta, "hirtelen nem volt más csomagolóanyag, ezért ebbe csomagolták". Ja.<br />
A Renault egyik, csak Kelet-közép Európában kapható modelljét kizárólag olyan alkatrészekből rakták össze, amely a gyári önminősítésen a "másodosztályú" jelzést kapott...
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28439934
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-27T22:18:10+01:00
2015-10-27T22:18:10+01:00
VT Man
http://blog.hu/user/648363
Valóban hatalmas csalás a videó, ahogy itt írták.<br />
<br />
2:05-nél a "rossz" felni sokkal lejjebb van, és nincs felfújva annyira a gumi, direkt, hogy repedjen.
https://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek/full_commentlist/1#c28439928
Válasz erre: Másolt kocsik, másolt alkatrészek
2015-10-27T22:17:27+01:00
2015-10-27T22:17:27+01:00
vbn
http://blog.hu/user/775835
<a href="http://tuke.blog.hu/2015/10/27/masolt_kocsik_masolt_alkatreszek?full_commentlist=1#c28439320" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28439320 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: én igen!<br />
<br />
Nekem azt mondták, hogy a legjobban sikerültek kerülnek Japánba és Amerikába, azután Nyugat-Európa és végül Kelet-Európa.