Átverés az újabb fogyasztáscsökkentő csodamágnes?
2016. január 23. írta: Ruszi

Átverés az újabb fogyasztáscsökkentő csodamágnes?

Pörgettem a Facebook-ot a szombati kajakóma közben. Az egykedvűségből egy fizetett hirdetés zökkentett ki:

Feltaláltak egy új módot az üzemanyag hatékony felhasználására és megtakarítására. Íme

Megnyitás új ablakban

Hogy el ne veszítsem, hol is tartottam a hírfolyamban, új ablakban nyitottam meg a hirdetés linkjét. A kattintás után egy blog-ra tévedtem, amiről egyenesen ordított, hogy abszolút reklámírásról, tudatosan felépített megvezetésről van szó.

Azt állítják, hogy a Magnufuel eszköz mindenféle jármű üzemanyag fogyasztását 25-30%-al csökkenti. De ne szaladjunk ennyire előre, mert egy jól felépített írás nem is a lényeggel, hanem a kedvcsinálással indul. (Ugye Ön unja már, hogy blablabla...) Szóval onnan indulunk, hogy hú, de drága a benzin és egyre drágább.

a benzin árának folyamatos emelkedése kétségbe ejt

Hát ez nem igaz, mert ha így megy tovább (lefelé) az olaj világpiaci ára, akkor bőven be fog csúszni a benzin ára is a 300 forint alá. Na, mindegy, ahol lehet azért spóroljunk, menjünk tovább.

A bejegyzés szerzője ezután elmondja, elhatározta, hogy beépíti, 5 nap alatt meg is érkezett a csomag és persze indul az elmaradhatatlan linkelgetés, hogy melyik oldalon található a hivatalos forgalmazó.

Aztán jött egy kép is. A képen - ami nem tudom, hogyan volt beágyazva, de csak snapshot-tal tudtam lementeni - látható volt, hogy valami gumicsőre 2 db néhány centis, sárga színű kis toszt szerel fel valaki, figyelj:

GYORSKÖTÖZŐVEL!

A kép alá azt írták

Egyszerűen Üzembe Helyezhető. A Magnufuel Beállítása Csak 5 Perc.

És hát a kép:

magnufuel.jpg

Ezután gyorsan megtudjuk, hogy emberünk a cucc hatását már azonnaal érzékelte, mert a motor járása kisimult. Öröme estére lett határtalan, mert a szokásos 10 liter helyett, autója csak 7,4 litert fogyasztott 100 kilométeren.

Alig vártam már, hogy valami magyarázat is szülessen már a "csodára", mert hát mérnökként mégis csak érdekelne, hogy mi az, amire még az Audi, BMW, Mercedes stb. gyárak, vagy az OMV, Shell, MOL olajcégek mérnökei nem jöttek rá, de minden (tehát benzin, dízel és gáz) üzemű járműveknél is működik. Nos a titok nem titok többé, a rejtély a neodímium mágnesben van, ami erős mágneses teret hoz létre, amelyen amikor áthalad a tüzelőanyag, akkor "a szénhidrát láncok egyszerű alkotóelemekre bomlanak, amelyek utólag aktiválódnak"

Na, SZÉNHIDRÁT érted, nem?

Mert én nagyon nem értem. Schobert Norbi is felsír ha ilyen olvas, pláne az emlékszik még annyira kémiából, hogy az olajszármazékokban SZÉNHIDROGÉNEK vannak. A cikk még 2 linkkel zárul, ahol meg tudjuk rendelni a világot a sarkából kifordító szart! Ha lejjebb görgetünk, akkor van még 12 hozzászólás, ahol kivétel nélkül mindenki dicséri a kütyüt. (Mondjuk nem értem, hogy akinek már van, miért kommentel egy cikk alá, ami ezt promózza, na mindegy.)

És akkor kattintsunk!

A honlap egy .info végződésű URL, amiből én eddig csak a szintén hiteltérdemlő kuruc kezdetű oldalt ismertem. Azért egy 3.000 forintos .hu végződésű domain-ra csak telt volna a sok megspórolt benzinből, nem? Ja, hogy úgy megtalálhatóak az üzemeltetők?? Akkor inkább tényleg az info.

De ez csak egy átvisz az info oldalon, mert hirtelen a magnufuel.com oldalon találjuk magunkat, annak is a magyar nyelvű aloldalán, ahol azonnal ketyegni kezd a 15 perces visszaszámlálás, amíg kedvezménnyel vehetjük meg a motyót. Közben  jobb alsó sarokban látni fogjuk, hogy most éppen Bajáról rendeltek egy fogyasztáscsökkentőt, vagy azt, hogy már csak 2 db kedvezményes csomag maradt. Ja, persze.

Itt a főoldalon újabb tudományos magyarázat van, amelyet ha egy az egyben átvennék, tuti megnyerném a Közlekkari napok szokásos áltudományos előadás versenyét! 

Amíg arra vártam, hogy leteljen a negyed órát kedvezményes határidő, azon töprengtem, hogy vajon miért nem moderálják ki a Facebook hirdetés alól a hozzám hasonlóan szkeptikus hozzászólásokat...

És végre letelt!

A biztonság kedvéért megnyitottam még egy ablakban a hirdetést - a cikkben található következő linkből - és ahogyan gondoltam, újabb 15 kedvezményez percet nyertem. Közben az első ablakban letelt a negyed óra és láss csodát: Nem történt az égvilágon semmi! Illetve egy valami mégis: az óra 15:00-ról újra számlálni kezd! :D

A szövegből kiderül, hogy a mágnesek szabadalmi bejegyzés alatt állnak az Egyesült Államokban és a szabadalmak bejegyzője nem más, mint a General Motors! Hát én ennek már nem néztem utána, de a bejegyzési sorszámok (3 db) megtalálható a leírásban, így aki nem hagyná ennyiben a dolgot, annak drukkolok, hajrá!

A megrendelő oldal egy klasszikus landing page, vagyis baloldalon szép autók ölelik az eszközt, jobboldalon pedig az űrlap tátong, ahol minden adatunkat megadhatjuk - ne tegyük!

Az ára potom 12.000,- Ft, most 3 rugó kedvezménnyel. Az ár alatt kisbetűkkel azt is láthatjuk, hogy az ACEA ajánlja a terméket. (ACEA: European Automobile Manufacturers Association - Európai Autógyártók Szövetsége) Én őket sem kerestem meg az ügyben, így is túl sok időt pazarlok el az írásra, úgyhogy most rövidre is zárnám a dolgot:

  • A termék egy klasszikus, hihetetlen előnyöket ígérő átverés
  • Amúgy idegbajt kapok bármilyen dologtól, amit gyorskötözővel csinálnak meg, ezek meg ezzel ajánlják feltenni a terméket.
  • Meggyőződésem, hogy egyáltalán nincs hatással semmire ez a cucc.
  • A tudatos közlekedő tudja, hogyan csökkentse a fogyasztását:
  1. Felesleges fékezések kerülése
  2. Lendület kihasználása
  3. Motorfék használata
  4. Utazósebesség csökkentése

Aki tudni szeretné mire fordítódik a tüzelőanyagban tárolt energia, az itt okosodjon!

Na, aki ezek után is kíváncsi, annak tessék: http://www.magnufuel.com/HU_official_T4/

De csak szaporán, csak negyed óráig kedvezményes...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tuke.blog.hu/api/trackback/id/tr398304686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fransis69 · http://extramobilhazak.hu/Galleries/index.html 2016.01.28. 19:50:42

... haha. én, mint valamiféle villamos végzettségű is, ahogy olvastam az "esszét": mágneses rezonancia, itt ki is buggyant a vigyor belőlem.
- Ugye állandó mágnes a kütyü, nincs freki , így rezonancia se, semmi sincs ill. valamiféle mágneses mező, az azért van, de nem változik, ez van a legjobb emlékezetem szerint... :)

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2016.01.29. 08:38:52

@fransis69: Igen, ezt a megközelítést ki is hagytam a dologból. Az a borzasztó, hogy a társadalmunk nagy része nincsen tisztában a középiskolás tananyaggal sem, ezért nagyon könnyű őket megvezetni - minden téren.

csak egy néző 2016.02.01. 14:56:33

Itt van ugyanez a szar csak más néven. Már vagy 20 éve még mindig van olyan idióta, aki beszopja ezt a baromságot. DDD
Viszont levélnehezéknek tényleg alkalmas, vagy hűtőmágnesnek.

okotermek.webshop.co.hu/index.php?Oldal=adatlap&Id=termek_3511_82508.1.jpg

totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/09/27/takarithatok_meg_uzemanyagot_magnesgyuruvel/
süti beállítások módosítása