Egy hete küzd egymás ellen 8 sofőr, úgy, hogy csak a szokásos munkájukat végzik. Vezetnek. Sokat. A cél, hogy mindezt minél nagyobb biztonsággal tegyék.
De ki mondja meg, hogy ki a biztonságos és ki nem?
Azt már láttuk, hogy mi történik, ha a vezetési képességeiket maguk a sofőrök ítélik meg, így ebben a versenyben velük tart egy gép is.
A járműflotta követéssel és kezeléssel foglalkozó i-Cell kamerás fedélzeti egysége kíséri a versenyzőket "harmadik szemként”, folyamatosan figyelve és elemezve a járművek előtt zajló történéseket, közlekedési helyzeteket.
Az értékelés
Minden versenyző heti 1000 pontból ga(rá)zdálkodhat. A "fedélzeti rendőr" pedig árgus szemekkel figyeli a
- a frontális ütközésveszélyt,
- az irányjelzés nélküli sávelhagyást,
- a veszélyes követési távolságot,
- a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzeteket,
- és a sebességkorlátozások esetleges túllépését.
A rajtrács
Hamarosan a nevek is kiderülnek, de nézzük meg kategóriák szerint a szereplőket, mert már a névsor olvasás remek csatát ígér:
- autóversenyző hölgy,
- kamionos,
- helyi járaton dolgozó buszsofőr,
- értékesítő,
- taxis,
- csomagszállító futár,
- autóversenyző,
- és a versenyt szervező i-Cell cég egyik szervizese.
Így állunk az ónos eső hete után
A sorrend az 1000 pontból megmaradt egyenleg alapján áll össze, de az első héten megtett kilométereket is megadták.
- Lajos, a kamionos, aki 48 éves, 12 éve dolgozik a cégnél, és egy új DAF CF vontatót vezet. - 1852,7 km | 938 pont
- Lóránd, a szervizes, akinek hazai pályán kell bizonyítania, hiszen az eszközt biztosító i-Cell alkalmazottja - 1209,9 km | 901 pont
- János, az autóversenyző, aki nem mellesleg ifj. Tóth János "Janika", 7-szeres magyar ralibajnok - 433,2 km | 885 pont
- Dani, a futár, aki lehet, hogy pont neked vitt a héten csomagot - 2863,6 km | 875 pont
- Edina, az egyetlen hölgy, aki ráadásul autóversenyző is. Az autója oldalára ez van írva: Bús Edina - 410,7 km | 820 pont
- Krisztián, az értékesítő, akinek főleg a városi forgalomban kell helytállnia - 901,2 km | 746 pont
- Berci, a buszsofőr, aki több mint 20 éve járja az utakat autóbusszal - 1911,6 km | 737 pont
- Péter, a taxis, akinek a fővárosi forgalom jutott - 990,1 km | 640 pont
Értékelés
Egy hivatásos sofőr az élen. Egyelőre úgy fest, hogy van hatása a szimulátoron való "edzésnek", hiszen Lajos kollégái rendszeres képzést kapnak az általunk is használt szimulátorokban.
Danit nem irigyeljük: egy héten közel 3000 km elég emberes.
Az autóversenyzők a mezőny közepén, de ők ismerik leginkább a versenyek legfőbb szabályát: a végén kell vezetni!
Egy busz és egy taxi zárja egyelőre a sort. Lehet az utasok türelmetlenek voltak a héten.
Te kedves olvasó, el mernél indulni ebben a mezőnyben? Akár igen, akár nem: csak óvatosan!