Amikor mindenki szembe jön az autópályán!
2013. november 21. írta: Robairto

Amikor mindenki szembe jön az autópályán!

Néhány héttel ezelőtt indítottuk útjára a közlekedési morállal kapcsolatos kérdőívünket. Mindenekelőtt köszönjük mindazoknak, akik rászántak 3 percet és láthatóan komoly válaszaikkal segítették a felmérésünket. Néhány érdekességet szeretnénk most nektek kiemelni, de előbb idézzünk fel egy ősz szakállú viccet:

Egy ember a sztrádán halad és hallgatja a közlekedési híreket:

– Figyelem, az autópályán egy őrült sofőr szemben megy a forgalommal!
– EGY? Hát mindenki szembe jön velem!!!

Mindenki szembe jön az autópályán3.jpg
A rövid felvezetés után jöjjenek a számok.

A lényeg

Nem véletlen hoztuk fel ezt a viccet, de nézzük mire is jutottunk a felhívásunkra érkezett 313 válasz elemzése után. 126 kérdőívet hölgyek, 187-et pedig urak töltöttek ki.

Néhány statisztikához szükséges adat megadása mellett, a fő kérdéseink az alábbiak voltak:

  • a közlekedési morál 10-es skálán való megítélése (Szerinted milyen Magyarországon a közlekedési morál?)
  • saját vezetési képességek pontozása (Milyen sofőrnek tartod magad?)

A végeredmény:

A diagram eredményeiből látszik, hogy önmagát mindenki átlag (5) fölötti vezetőnek értékeli, egész pontosan 7,38-as átlaggal.

Moral vs vezetési képesség.png
Viszont a többi közlekedőben kell a baj forrását keresni, mert a válaszadók szerint a "közlekedési morál" –  ami megközelítésünk szerint az összes közlekedő egymáshoz való viszonyát jelképezi – csak 4,39-et teljesített.

Tényleg azt gondoljuk, hogy a rossz közlekedési morál miatt a saját vállunkat nem nyomja felelősség?

De nézzünk csak magunkba: Ma is minden kerékpárost megfelelő oldaltávolsággal kerültünk ki? Nem akadályoztam senkit? Senki elé nem mentem be úgy, hogy közben magam is elhúztam a szám: ez necces volt!? Nem tököltem a kelleténél többet a lámpánál, mert éppen telefonáltam? Hadd ne soroljuk tovább...

Részletek

Hölgyek

126 hölgy közül:

  • 10 (8%) vallotta magát átlagon aluli (0-4) vezetőnek,
  • 10 (8%) átlagosnak (5) és
  • 106-an (84%) értékelték magukat átlag fölöttinek (6-10).

Vezetési képességre adott válaszok átlaga: 7,15

12 válaszadó hölgy gyakorolt erőteljes önkritikát azzal, hogy saját képességeiket rosszabbra értékelték, mint közlekedő társaikét.

Urak:

187 úr közül:

  • 5 (2,7%) vallotta magát átlagon aluli (0-4) vezetőnek,
  • 10 (5,3%) átlagosnak (5) és
  • 172-en (92,0%) értékelték magukat átlag fölöttinek (6-10).

Vezetési képességre adott válaszok átlaga: 7,53

9 válaszadó úr gyakorolt önkritikát azzal, hogy saját képességeiket rosszabbra értékelték, mint közlekedő társaikét.

Éves futásteljesítmény:

A jogosítványok megszerzésének évszámából és az eddig megtett kilométerek számából az adódott, hogy nagy átlagban, az összes válaszadó körében értelmezve valamivel több mint 22.000 km-t teszünk meg járműveinkkel évente.

Mégis amikor használt járművet keresünk saját használatra, akkor egy 10 éves autóban sokalljuk a 220.000 km-t... Öreg hiba, meg az is, hogy a km-órát nézzük a kocsi állapota helyett, de erről majd másik cikkben részletesen.

Fény az alagútban!

Mi hiszünk abban, hogy ha a közlekedés egy-egy részletére hétről-hétre jobban rávilágítunk, akkor az a néhány ezer olvasó aki rendszeresen követi az írásokat, talán egy picivel tudatosabban és defenzívebben (mennyire elcsépelt szó ez!?) közlekedik majd az utakon. Ami egy idő után remélhetőleg másokat is magával fog rántani, így a közlekedők nagy többsége tolerálni fogja a közlekedő társai által elkövetett vétségeket, amelyeken most még feleslegesen idegesíti fel magát. :)

A rohanó hétköznapokban legyen mindig egy terület, ahol picit változtatunk és akkor idővel talán nem nyilatkozik úgy a válaszadók nagy része, hogy "mindenki szembe jön az autópályán".

Amíg ide elérünk addig is egy valamit tudunk tanácsolni:

Óvatosan!

Tetszett? Kövess minket a Facebook-on is!

U.i.: A kitöltők között kisorsolt Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjai CD-k és a szimulátorozási lehetőség nyerteseit emailben értesítjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuke.blog.hu/api/trackback/id/tr495641604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakukk11 2013.11.21. 18:23:51

"Ma is minden kerékpárost megfelelő oldaltávolsággal kerültünk ki?"

Személyes tapasztalatom, hogy a kerékpárosok, szinte kivétel nélkül NEM MEGFELELŐ oldaltávolsággal haladnak el mellettem, miközben a piros lámpánál állok, arra való tekintet nélkül, hogy a keskeny úton én nem fogom tudni visszaelőzni a zöld után kellő oldaltávolsággal. Az ilyen kerékpárosokat - szégyen, nem szégyen - én is olyan oldaltávolsággal előzöm meg, ahogy ők tették velem pár másodperccel azelőtt.

A többieknek megadom a méteres oldaltávolságot.

olcso 2013.11.21. 19:09:31

@kakukk11: "én is olyan oldaltávolsággal előzöm meg, ahogy ők tették velem pár másodperccel azelőtt."

Csak hogy ők nem előztek téged... Egyébként problémamegoldási javaslat: hagyj nekik helyet az előresoroláshoz. Ha elütsz majd egyet, nem tudod magad soha megnyugtatni azzal, hogy de 2 perce ő is közel gurult az álló autómhoz...

LZé 2013.11.21. 21:03:52

...alap, hogy mindenki aki nálunk lassabban megy az idióta, aki pedig gyorsabban, az egy vadbarom...

Vajon miért gondolja mindenki, hogy ő az origó ?

Knorr 2013.11.22. 11:09:48

@kakukk11: azért megéri tényleg mások életét veszélyeztetni mert nem 1méterrel kerülik a pirosban álló autódat.

barom.

ha tehetem én minimum 2-3 méterrel kerülöm a bringásokat, ugyanis 1-2 éve még magam is sokat tekertem, tudom milyen szar amikor centiznek.

_B_ 2013.11.22. 11:17:12

@LZé: Mert az ember önző. Ezért marad életben. Az "önzetlenség" az önzőség egy olyan formája, ahol azért mondasz le valamiről, mert elismerésre és figyelemre vágysz :)

LZé 2013.11.22. 11:28:33

@_B_: :) Jah. Értem én hogy villanymotor, de mi hajtja?
"a kevesebb néha több" vagy a "ha lassítasz gyorsabban érsz oda"
meg a "nem baj ha lassan megyünk, mert nem biztos, hogy jó irányba"

Én kifejezettem igénylem az odafigyelést, ha éppen egy idióta miatt feszítővágóval szednek ki engem az autóból :)

2013.11.22. 11:34:34

"126 hölgy közül 106-an (84%) értékelték magukat átlag fölöttinek"

Ezzel a "felmérés" abszolút komolyságát vesztette. Feltéve, hogy volt neki olyan.

Lencsés István 2013.11.22. 11:37:49

" .... Közlekedési morál. Van egyáltalán? .... " . Kevés még van .

kakukk11 2013.11.22. 11:45:01

@Knorr: Köszönöm! Nem azért "veszélyeztetem az életét" mert nem 1 méterrel került ki, hanem mert sz*pat. Elém vág, hogy azután feltartson, mert nem bírom megfelelő oldaltávolsággal megelőzni.

Pirx 2013.11.22. 11:50:26

Gondolom a sok hős bringás a járdán ugyanolyan mély átérzéssel teker el, csönget rá a gyalogosokra.
No de nem ez a lényeg. Illetve ez is. Igen. Mindenképp elmondhatjuk, a közlekedési kultúra látványos romlásában mindannyian felelősek vagyunk, közlekedési eszköztől függetlenül. Mert kivétel nélkül mindannyian úgy gondoljuk, hogy vannak szabályok, amiket nem kell betartani. Illetve nem akkora probléma nem betartani. Hiszen végül is el is tévedhettem, és azért megyek tovább egyenesen a kanyarodó sávból. És persze a másik megáll, mert nem akarja összetörni az autóját, nem akarja veszélyeztetni az életét. és ezt elfogadjuk. Rendőr elfordul. Számtalanszor olvasom, hogy GPS szerint megyek 130-al. Nem olvastam sehol, hogy a GPS mérése lenne a hivatalos. (Tisztában vagyok vele, hogy a jármű sebességmérője nem a valós értéket mutatja. és? A GPS kötelező tartozék lenne? Amúgy az se a pontos pillanatnyi sebességet mutatja, És mielőtt a fotelfizikusok billentyűzetet ragad, vegye elő a nyolcadikos fizikakönyvet, tanulmányozza a átlagsebesség, és pillanatnyi sebesség foagalmát, majd tanulmányozzák a navik sebességmérésének elvét. )
Tehát az a baj, hogy elfordulunk a szabálysérétéseknél. Eltűrjül őket. A rendőrök, de mi is! Nem önkéntesrendőrködésre gondolok, mert az nem vezet jóra. De ha egy társadalom nem fogadja el a szabálysértéseket, ha rászól a kerékpárosra, aki a járdán teker, ha egyszerűen a közlekdésben önmaga számára fonros, hogy szabályosan közlekedjen, akkor jóval hamarabb észrevehetőek azok, akik 50 helyett 65-tel mennek a Soroksári úton. Ha a rendős gyalog ott állna, és könyörteleneül kiintené azokat, akik busznak nézik a szép nagy audijukat, és bizony naponta büntetné őket 30 ezerre, csak megunnák. Ha azt a bringást aki például a Szabadsághíd jrádáján teker szintén minden alkalommal ugyanennyire büntetnék, bizton abbahagyná egy idő után. Az értelmesebbje, meg anélkül szokna le róla, hogy büntetést kapna. De ehhez dolgozni kellene, és felvállalni a népszerűtlenséget is. Személyesen.
Szóval haladunk a balkán felé, nemsokára a három sávon négy öt sávban közlekedünk, és a duda lesz a legfontosabb az autón.

Pirx 2013.11.22. 11:55:10

"így a közlekedők nagy többsége tolerálni fogja a közlekedő társai által elkövetett vétségeket, amelyeken most még feleslegesen idegesíti fel magát. :)"

Ahogy az előbbi, elütésekkel teli hozzászólásomból kiviláglik, ezzel nagyon nem értek egyet. Sajnos a tolerancia most már épp ellenkezőleg hat, a változás exponenciálisan a rossz irányba tolódik. Nagyon nehéz visszafordítani.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.22. 11:56:16

"Fény az alagútban!"

Ennek semmi értelme. Megy a közvilágítás. És?

Ha viszont sötét van az alagútban, akkor megörülsz, ha meglátod a fényt az alagút VÉGÉN.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.11.22. 12:00:14

Az "átlagon felüli"-nek értékelés máris komolytalanná tette az egészet.
Éves szinten levezetem a 20e km-t, de nem telik el olyan hét, hogy ne kényszerülnék vészfékezésre valami barom miatt.

Én átlagos vezetőnek tartom magam, és ismerek jobban vezetőt, de százszor annyi rosszabbat.

wagadogu 2013.11.22. 12:01:37

@kakukk11: tehát szerinted egy álló jármű mellett 10 km/h-val elhaladni ugyanolyan veszélyes, mint egy 30 km/h-val haladó mellett 50km/h-val elhaladni?

Szerinted mi a megfelelő oldaltávolság kikerülésnél (amit a bringás, robogós csinál álló kocsisornál)? És mi az előzésnél (amit te csinálsz, miközben halad)? A kettő nem ugyanaz, próbáld ki mindkét oldalt.

Amit csinálsz, az közlekedési veszélyeztetés, vélt önbíráskodással (mert nem történt szabálysértés előtte), és még büszke is vagy rá. Ne egy másik embert, hanem egy 30-cal mozgó betonoszlopot centizgess 50-nel, és örülj neki, ha sikerül.

wagadogu 2013.11.22. 12:03:35

Egyébként a cikk teljesen korrekt. Mindannyian tudunk hülyén viselkedni, csak nem mindegy, hogy észrevesszük-e utána, valamint hogy hogyan reagálunk a másik hülyeségére.

873ujr3rk 2013.11.22. 12:07:55

pedig mióta a stipistopi autótisveszek hiteltömeg nem bírja fizetni az üzemanyagot, kifejezetten nyugalmas közlekedni.
létezhet vmi összefüggés a pénztermelő képesség és a z intelligencia közt.

Pirx 2013.11.22. 12:12:45

@873ujr3rk: Igen. Én azt vettem észre, hogy fordított arányosság

yxcvbnma 2013.11.22. 12:15:03

A kocsik átlagos futásteljesítménye, és az évente levezetett kilométerek száma között nem ilyen egyértelmű az összefüggés.

Én kb. 60k-t vezetek évente (ezt is írtam a tesztbe), ebből a saját kocsimba csak 10k kerül. A többiből 40k a különböző céges autóba, meg az egyéb "helyre" kerül (ismerősök, szülők kocsijai, bérelt kocsik).

Emiatt van a 10 éves saját kocsiban 120k, és a három éves cégesekben 60~70k.

délioldal 2013.11.22. 12:21:06

Az itthoni helyzet nem olyan vészes, bár tény, hogy lenne mit tanulni a tőlünk nyugatabbra lévő országoktól. A régióban azt hiszem elég jó helyen állunk ilyen téren. Nem kell messzire utazni, hogy felértékelődjön az itthoni morál.

@Lencsés István: Hogy érted azt, hogy kevés még van? Te mivel közlekedsz egyébként? Jogosítványod van? És miért szólsz bele, ha fogalmad sincs róla?

wagadogu 2013.11.22. 12:21:53

@kakukk11: jézusom, kérlek, ne mondd, hogy te tényleg gépjárművet vezetsz.

Azért veszélyezteted más életét (1 méteren belüli oldaltávolság az veszélyeztetés, igen), mert a pirosnál álló autód elé hirtelen odateker ("eléd vág a pirosnál"), ezzel hirtelen fékezésre késztetve az álló autódat? Majd "feltart"? Ez mit jelent? Városban hogyan tart fel? Zavar, ha 5 másodperccel később érsz a következő piros lámpához? Annyira szeretsz ott állni?

Szerintem nem a bringás sz*pat téged, hanem te magadat azzal, hogy azt gondolod, hogy ő most biztosan "direkt tart fel" téged, és személyes sérelemnek veszed.

_B_ 2013.11.22. 12:28:52

@873ujr3rk: A stipistopi hiteltömeg vigyázott az autójára, óvatosan vezetett. Mert azért azt tudta, ha összetöri, akkor méteres harci bráner kerül a végbelébe.
Most azok vezetnek akiknek muszáj, többnyire rutinosak. Meg a "mert megtehetem" fajta. Na a második kategória az aki leszorít, bevág, leszar mindenkit. És nagyon sokszor 3. eltűnő szereplőként frontális és ráfutásos baleseteket okoznak.

Pirx 2013.11.22. 12:29:12

@wagadogu: hm... vajon mekkora oldaltávolságot kell tartani a gyalogostól a kerékpárosnak a járdán? Te mekkorát szoktál? csak kérdezem! Komolyan! Hiszen ez nem menti az autóst! De tényleg kíváncsi vagyok, hogy például a Szabadsághíd járdáján mekkora oldaltávolságot tartasz?

Gera 2013.11.22. 12:29:37

@kakukk11: Énazt értem, hogy rühelled a bicikliseket, szíved joga, sőt, ebben a kérdésben még egyet is értek akár, én is ideges leszek, amikor előrecsorog valaki azért, hogyutána gyökkettővel szarakodjon előttem, ez a biciklisekre és a robogósokra abszolút jellemző.

Ahhoz viszont kibaszott ostobának kell lenni, amit csinálsz. Még ha nem is zavar, hogy esetleg kinyírod az illetőt (bár ez se normális), tisztában vagy vele, hogy ez viszonylag sima út lenne a börtönbe? Vagy ha mégis megúszod valahogy, akkor is évekig mászkálhatsz a bíróságra.

olcso 2013.11.22. 12:30:40

@kakukk11: Arra gondoltál, hogy te is szopatod és föltartod, mert neki is el kell mennie melletted??

Pirx 2013.11.22. 12:34:35

@Gera: Ebben mélységesen egyetértünk. Semmiféle szopatás nem éri meg, hogy akár még megkarcold csak az illetőt. Nincs mentség. Még az se, ami a legújabb divat, hogy a kocsisor ugyan már elindult, de az igazi hős bringás, még gyorsabb pár másodpercig, mint az autó, és büszkén előz. Na ez már nem kikerülés, hanem előzés, és nem is tudom melyik a jobb eset. Mikor két sáv között teszi, vagy jobbról. Ámbár mindkettő ugyanolyan. A legszebb este, lámpa nélkül a jobb rakanyarodó autó mellett.
De hát ezekre a barmokra is vigyázni kell!

olcso 2013.11.22. 12:35:31

@_B_: Itt mindenki annyira vigyáz az autójára, hogy pályán még a belsőben is csak 110-zel mennek :D Esőben pedig nem nézik a tükröt, nehogy elkopjon a sok nézéstől...

Peetee 2013.11.22. 12:36:11

Alapvetően nem azzal van gond, hogy a többség saját magát tekinti az origónak, hanem az, hogy minimális a tolerancia egymással szemben.

Ha X lassabban megy Y-nál, akkor Y már 2-3mp után türelmetlen lesz, tolja le ott is ahol nap mint nap jár, és tudja, hogy még 1,5km beláthatatlan rész jön és nem fogja tudni megelőzni. De azért tolja, integet, mutogat, villogtat.

Ha lassan haladó X mögé bárki odaér, akkor 2-3mp után frusztrált lesz tőle, és gerjesztve a feszültséget elkezd még lasabban menni, mi több, egyenes úton jó látási és útviszonyok között belefékezgetni.

A médiák kommunikációjával is vannak alapvető problémák:
Halottak napja előtt-alatt napokig azt mondták mindenhol:
Ilyenkor sok az úrvezető, akinek nincs helyismerete, bizonytalan, tapasztalatlan....stb, vigyázzunk rájuk, legyünk türelmesek.
Ezzel semmi gond nincs, de így önmagában ez azt kommunikálja az úrvezetőknek (akikből rohadt sok van!!!), hogy legyél nyugodtan balf@sz, csinálj meg minden hülyeséget, a többi majd figyel rád, vigyáz rád, és extra türelmes lesz majd, Te csak balf@szkodjál nyugodtan.
És ez hiba!

Hozzá kellene tenni azt is, hogy az úrvezetők pedig legyenek kedvesek felkészülni, ha számukra nagy kihívás az utazás.
Tájékozódjon az útvonalról, kipihenten- és a járművezetésre megfelelő állapotban induljon útnak, tervezzen útvonalat előre, készüljön fel elegendő folyadékkal és élelemmel...stb.

Az, hogy valaki ritkán vezet/idős/rutintalan még nem jogosítja fel arra, hogy világi nagy pancser legyen és átlagosan 10percenként okozzon egy veszélyhelyzetet, amit majd a többi rutinos közlekedő hárít helyette!

Aki rutinos, az legyen tekintettel arra, hogy az átlagon felüli szintet képviseli, az átlag alattiakat viszont motiválni kellene arra, hogy igyekezzenek legalább az átlagos szinthez konvergálni.
Sokan, nagyon sokan beletörődnek abba, hogy mindenki hülye csak én nem, és egész életükben így vezetnek. Ezek azok, akikre ha rádudálsz miután a 2. olyan alkalommal sem hajt be a körforgalomba, amikor már üres az egész, akkor mutogat, hogy "hova rohansz, Te vagy a barom".
Tévedés. Ő a barom, és 30éve az, és ezalatt soha nem próbált meg egy ici-picit sem változtatni rajta!

wagadogu 2013.11.22. 12:36:28

@Pirx: Írtam ilyet, hogy járdán kerékpározok, és veszélyeztetek másokat? Honnan vetted ezt?

Vagy láttál valakit, aki ezt csinálta és valami miatt azt gondolod, hogy én is ezt szoktam csinálni?

Komolyan kérdezem.

_B_ 2013.11.22. 12:36:47

A szabadsághíd járdája pl tök jó példa a türhő balkáni feeling bemutatására. Baromi széles, bicajos egy irányba megy rajta, bőven elfér 2-3 gyalog + egy cangás egymás mellett, csak néha lassítani kell bicajjal, gyalog meg nem elfoglalni teljes szélességben a járdát.
De a valóság az az, hogy ha van 5 emberes csoport, akkor azok sorfalat alkotva mennek.
Az öntudatosfixis meg direkt akkor hajt két szembejövő pár közé, mikor azok egymás mellé érnek.
Az én verzióm az, hogy távolról csengetek, ha nagy csoport van, oszt megköszönöm ha elengedtek. A híd végére, de leglésőbb attól 500m-re mindig utolérem a gyökereket.
Ugyanez van a zöldhullámot meggyilkoló padlógáz-satufék gyökerekkel is.

Bizonyítani lehet otthon az ágyban, meg versenypályán. Az utca az impotensek harctere.

Pirx 2013.11.22. 12:39:32

@wagadogu: Alapvetően a válaszod már jelzi, sikerült eltalálnom. Másodszor tapasztalatból mondom, még nem láttam olyan kerékpárost, aki egy percen belül nem sértett volna meg valami fontosabb szabályt. Harmadszor, ha te soha nem tkersz a járdán, mi a véleményed azokról, akik ezt teszik?

Palex 2013.11.22. 12:42:10

Aki ilyen tesztet kitölt, azt érdekli a közlekedés/vezetés, így simán lehet, hogy valóban jobban vezetnek az átlagnál.
A bambabélák nem foglalkoznak ilyen tesztek kitöltésével. Azt sem tudják, mi folyik körülöttük sok esetben. Ne várjuk el, hogy majd akkor ilyen kérdőívet kitöltenek...

Pirx 2013.11.22. 12:42:49

@_B_: Sajnálom, de a te verziód nem állja meg a helyét, mert semmi keresni valód nincs a járdán. Ha annyira fontos a bringások számára, hogy velük szemben betartsák a szabályokat ,akkor először nekik kéne betartani. értem én, hogy van olyan szabály, amit kellemetlen betartani, de az élet kegyetlen. Tehát h csöngetsz a jrádán, bizony éppenséggel szabálytalan vagy, és semmiben sem különbözöl azttól az autóstól, aki veled szemben használja ki erőfölényét. Épp erről kellett volna szólni a posztnak, hogy függetlenül a járműtől, nincs mérlegelhető szabály. Ezt betartom, mert nekem így jó, azt viszont nem, mert az nekem nem jó.

olcso 2013.11.22. 12:43:44

@_B_: Ajánlom a szabályos áttekerés verziót : )

Panelproli 2013.11.22. 12:44:53

@kakukk11: Ők 2-10km/h sebességgel suhannak el melletted, de te 50-nel. Ők nem tudnak felborítani téged, te viszont észre sem vennéd, ha elsodornád valamelyiket. Néhány autósnak át kéne váltani a bicajra időnként. Igaz a bicajosok is autóba ülhetnének néha. Ha az időjárás engedi kerékpárral közlekedem, ha pedig rossz az idő autóba ülök. Mindkét oldalt ismerem és ha egy bicajos elhalad mellettem a piros lámpánál eszembe sem jut, hogy szívat.

olcso 2013.11.22. 12:46:06

@Pirx: "még nem láttam olyan kerékpárost, aki egy percen belül nem sértett volna meg valami fontosabb szabályt"

Ilyeneket mindig hallok, csak azt felejtik el a kimondói, hogy teli van a város kerékpárral szabályosan szinte leküzdhetetlen akadályokkal, míg autóval mindenhol ott az "utad"...

wagadogu 2013.11.22. 12:51:02

@Pirx: Mit sikerült eltalálnod? Mit jelez a válaszom? Mi köze ennek az egésznek ehhez?

Összefoglalom neked:
Egy másik kommentelő tudatos veszélyeztetésére reagáltam, hogy ez nagyon gáz, amit csinál, erre számodra egyértelművé válik, hogy én meg biztosan kerékpárral veszélyeztetek másokat. Egy szóval nem írtam, hogy kerékpározok, egy szóval nem írtam, hogy rendben van bármilyen járművel a szabályok be nem tartása. Valamiért kipécéztél, valamiért rámnyomod a haragot, amit azok iránt érzel, akik veszélyeztettek téged vagy bárkit kerékpárral a járdán. Ne engem utálj, hanem ordíts rá, vagy sportolj, vagy jógázz. Én is szoktam valamelyiket.

Ha nem láttál még olyan kerékpárost, aki betart minden szabályt, akkor te se tartanál be minden szabályt, ha kerékpárra ülnél?
Vagy hogy van ez?
Én minden nap vezetek, de bringás miatt még sosem kellett hirtelen fékeznem vagy sosem késtem el sehonnan, mert feltartott volna egy bringás.

Járdán kerékpározás: szerintem három komponensű megoldása van. Szarrá büntetni a járdán kerékpározókat, szarrá büntetni az 1 méteren belül előzőket, szarrá büntetni a senkinek sem jó típusú kerékpáros utakat csinálókat.

Pirx 2013.11.22. 12:52:18

@olcso: Nem kifogás. A szabály betartható. Nincs leküzdhetetlen akadály, legfeljebb az eszköz nem alkalmas arra, amire használják. De mondd el mi az a leküzdhetetlen akadály? Az a plusz 300 méter, amit kerülni kéne az egyirányú utca miatt, ezért inkább szembetekernek a bringások? A piros lámpa, amit folyamatosan figyelmen kívül hagynak? Vagy éppen a gyalogos a járdán? Mi ezekből a leküzdhetetlen? Talán hetvennel tekereni a Váci úton? Belátom az tényleg leküzdhetetlen, csakhát egy utcával beljebb ott a kerékpárút! Ja! Bocs! Az is leküzdhetetlen, mert rossz a burkolata, és különben is! Meg a gyalogosok is! Tényleg! Tele van a város leküzdhetetlen akadályokkal!

_B_ 2013.11.22. 12:53:22

@Pirx: @olcso: Ok és szerintetek melyik autós fog 20-30-al döcögni mögöttem a hídon? mert hogy szabályosan nem előzhet meg.
- leszorít a 30cm-es padkának, és megfejelhetem a vasgerendákat
- vagy szabálytalankodik a sínen.
Szemellenzős gyökerek vagytok egyébként ti is. A közlekedés alapja lenne, hogy egymásra figyelünk. Még soha nem volt konfliktusom abból, hogy néhol járdán tekerek, mert óvatosan megyek, tudom, hogy a járda a gyalogosoké.

wagadogu 2013.11.22. 12:57:44

@_B_: "Bizonyítani lehet otthon az ágyban, meg versenypályán. Az utca az impotensek harctere."

Nem tudom, hogy ezt olvastad valahol, vagy te találtad ki, de tökéletesen egyetértek. Nekem az a tapasztalatom, hogy azok húzzák fel magukat a legjobban a közlekedés közben, akiknek valami komoly bajuk van önmagukkal, akik nem tudnak eléggé bizonyítani valahol.

olcso 2013.11.22. 13:00:32

@_B_: Nekem pedig soha nem volt konfliktusom abból, hogy az úttesten tekerek át a hídon. A legrosszabb az egészben mondjuk az, hogy előznek rendesen a záróvonalon, aztán meg én nem tudom visszaelőzni őket és 2-3 lámpaváltás kiesik a napomból, de kibírható :)

Pirx 2013.11.22. 13:00:48

@wagadogu: Abban egyetérünk, mint fentebb is olvashattad, hogy semmiféle szopatással nem magyarázható másnak a veszélyeztetése.
Véleményem fenntartom, ámbár ahogy te sem az ellenkezőjét, nem tudom bizonyítani.
Ezzel a mondatoddal nem tudok mit kezdeni:
"
Ha nem láttál még olyan kerékpárost, aki betart minden szabályt, akkor te se tartanál be minden szabályt, ha kerékpárra ülnél? "
Ámbár biztos van benne logika, én nem látom. Amúgy ha kerékpárra ülnék, akkor betartanám a szabályokat, viszont úgy gondolom, hogy egy Budapest méretű városban a kerékpár korlátozottan alkalmas a közlekedésre. De nem csak a kerékpárosokkal van gond. De az is tény, hogy mivel nem felelősségre vonhatóak, csak a helyszínen, hiszen utólag nem azonosíthatóak, ezért kirívóan szabálytalanok.

Pirx 2013.11.22. 13:01:52

@_B_: Én fogok mögötted döcögni. Ahogy megteszem nap, mint nap.

wagadogu 2013.11.22. 13:02:57

@Pirx: "Nem kifogás. A szabály betartható. Nincs leküzdhetetlen akadály, legfeljebb az eszköz nem alkalmas arra, amire használják"

Tehát ha az a szabály, hogy nem előzhető a bringás 1 méteren belül, és nem léphető át a záróvonal, akkor mégse a bringás a hülye, ha megy az autó előtt, és autóval várni kell 10 mp-et az előzésre. Tehát az autó nem alkalmas eszköz előzésre a Szabadság-hídon.

olcso 2013.11.22. 13:03:28

@Pirx: Például fölvezetik a bicikliutat a járdára és 50 méter után megszűnik. Lemenni nincs lehetőség, főleg ha az ellenkező irányba kerekeztél. Marad a visszafordulok és megjegyzem, hogy többé nem veszem ezt az infrát igénybe . . .
Ha nem lennénk teli ilyesmi rossz megoldásokkal, hidd el, hogy nem szabálytalankodná mindenki össze-vissza az útját reggelente a melóba.

olcso 2013.11.22. 13:06:13

@Pirx: "egy Budapest méretű városban a kerékpár korlátozottan alkalmas a közlekedésre"

Miért?? Mert nem szennyez, gyors, halk és olcsó, amellett, hogy nem foglal el sok helyet, mikor parkol??

nagy vonalakban 2013.11.22. 13:08:03

@kakukk11: Minél hamarabb keresd fel a területileg illetékes pszichiátriai szakrendelőt és ott meséld el a személyes tapasztalataidat.

wagadogu 2013.11.22. 13:08:45

@Pirx: korrekt.

De szerintem pont attól élhető egy város, ha kerékpárral jól bejárható. Budapest is attól lesz. Mennyivel egyszerűbb a gyereket elengedni egyedül kerékpárral, minthogy menni plusz 10-20 km-t az iskolába, edzésre szállítás miatt. A forgalom nagy részét a gyereküket kocsival iskolába, edzésre szállítók teszik ki. Ha kivonjuk ebből mondjuk a felsőtagozattól felfelő járók jelentős részét, máris jelentősen csökkenne a gépjárműforgalom a városban. Mint ahogy látszik a tanítási szünetekben. És ezt sok más hasonló városban (pl. Berlin, Bécs) meg lehet tenni.

Pirx 2013.11.22. 13:11:24

@wagadogu: Kicsavart logika. Az autó bizony menjen a bringás mögött. Záróvonalon ne előzzön, és emlékeim szerint azonos sávban nem lehet elmenni a kerékpáros mellett. De valóban Előzére nem alkalmas az autó a Szabadsághídon, ahogy egyetlen jármű sem. Közlekedésre viszont igen.

wagadogu 2013.11.22. 13:12:40

@Pirx: "egy Budapest méretű városban a kerékpár korlátozottan alkalmas a közlekedésre"

Erre még reagálok, de ez már teljesen más téma.

tehát egy városban, ahol
kevés a hely,
nagy a levegő és
zajszennyezés,

az a jármű nem alkalmas, ami
kevés helyet foglal,
halk, és
nem szennyez?

Ezt gondold át még egyszer.

kakukk11 2013.11.22. 13:21:37

@wagadogu: @Panelproli: @Gera:
1. Nem vagyok rá büszke, de hát valahogy a tudatni kell vele, hogy hülyeséget csinál.
2. Szoktam bringázni én is, de tudok előre gondolkodni, mint bringán, mint autóban. És bringával nem suhanok a sor elejére (kocsival se). Mint ahogy a bringást se előzöm meg, ha tudom hogy lekanyarodok majd jobbra és azzal feltartanám(kocsit se). Ehhez kell az IQ, mert a suliban ezt nem tanítják.
3. Nem centizem őket, ez azért túlzás, és eddig még valahogy egyik bringást se zavarta a dolog, legalábbis nem jelezte. Ezek vérprofi bringások, azért tolakodnak előre ám.

@olcso:
Nem értem miért tartanám fel őket? Itt most nem arról volt szó, hogy halad az úton egy bringás és feltart engem, és megtorolom. Simán csak görbe tükröt mutatok a renitenseknek.

wagadogu 2013.11.22. 13:21:39

@olcso: Igen, autóval az ésszerű, a biztonságos és a szabályos útvonal az általában egybeesik.
Kerékpárral nagyon sokszor elválik egymástól ez a három, és lehet, hogy pont a szabályos a nem biztonságos, vagy az ésszerű-biztonságos az nem lesz szabályos.
Nagyon egyszerű az, hogy miért nem a kerékpárúton megy valaki. Nem is tudott szabályosan rámenni, ha rámegy, nem tud lejönni róla, vagy nem arra van dolga, amerre a kerékpárút viszi. Erre írtam feljebb, hogy a használhatatlan kerékpáros utak tervezőjét is büntetném társadalomellenes magatartás miatt, mert csak szítja a feszültséget a közlekedők között.

Pirx 2013.11.22. 13:24:43

@wagadogu: Egy ideális világban biztos igazad lehet. Közös erővel, még talán meg is lehetne oldani a dolgot. De én nagyon nem szeretném, ha bármelyik gyermekem kerékpárral közlekedett volna. most már azt tesznek amit akarnak. Még megoldható is lenne, annak ellenére, hogy minden bizonnyal valakinek a káráa lehetne csak megooldást találni. Itt is, mint mindenben a kompromisszum lenne. De a józan ész nincs jelen, és a közlekedés egyre inkább káosz. Lépjünk át a kerékpáron, mert megítélésem szerint az cask egy tünet. De nagyon jól jelzi, hogy hol tart a közlekedési kultúra az országban. És az romlik. Nagyon romlik. Én is kitöltöttem a kérőívet, magamat átlagosnak jelöltem. Az elmúlt harminc évben, mióta jogosítványom van, nagyjából egymillió kilométert vezettem, szerte az országban, világban. Nem kamionos vagyok, és nem is buszvezető. Ezt leginkább személyautóval tettem meg, Ezen idő alatt sajáthibás balesetem nem volt (ami volt, az hátulról történő ráfutás volt, ahol én voltam elöl), gyorshajtásért nem fizettem (nem azt írtam, ne mhajtottam gyorsan. Nyilván megtörtént, ambár igyekszem betartani még a leghülyébb korlátozást is. De ilyen hosszú idő alatt, a nagy számok törvénye szerint is fizetnem kellett volna, ha állandóan gyorshajtok), és két tilos parkolásért fizettem birságot. Ironikus módon zebrán gázoltak el autóval. Mégis átlagosnak tartom magam, viszont azt gondolom, tapasztalatom, mág nemzetközi téren is, van akkora, hogy támaszkodhatok rá. És bizony ez azt mutatja, a dolgok nagyon rossz irányba mennek. OK! Lehet, ez most zavaros volt, de gonsolom a lényeg kihámozható.

wagadogu 2013.11.22. 13:28:34

@kakukk11: Renitens? Tehát a KRESZ szerinti közlekedés az renitenskedés? (A sor elejére "suhanás" szabályos, welcome to KRESZland)

Mit szólnál hozzá, ha egy kamion veszélyeztetne téged, mert úgy gondolja rólad, hogy renitenskedtél, mert nincs tisztában egy szabállyal? Vagy miután valóban egy kicsit hülyeséget csináltál (pl kicsit elnézett előzés, és visszasorolás, ezzel enyhe fékezésre, és sebességváltásokra kényszerítve őt), kicsit leszorítana. Nem nagyon. Csak kicsit, hogy összecsináld magad.

olcso 2013.11.22. 13:30:28

@kakukk11: A kerékpáros szabályos, te nem.

Pirx 2013.11.22. 13:30:45

@wagadogu: Azt hiszem részemről befejeztem. Egyrészt egyértelmű, hogy elfogultan bringás vagy, legfeljebb tagadod. Másrészt te gondold át, hogy mennyire alkalmas közlekedési eszköz a kerékpár a lakosság egészét tekinve. Meg az éghajlatot tekintve. Meg a domborzatot tekintve. És mindezt úgy mondom, hogy gyakorlatilag egész évben kocogok, még télen is, hóban is. Tehát van fogalmam arról, hogy milyen a szabadban télen mozogni.
Szóval további kulturált szórakozást kívánok, de aki azt állítja, hogy lehetetlen lejönni a kerékpráútról ott valami nagy baj van. Miért is lehetetlen. Legrosszabb esetben megállok, akár le is szállok, körülnézek, és folytatom az utam. Ez nem lehetetlen, legfeljebb kerékpáros fejjel.
Ahogy írtam, kiváló lakmuszpapír a kerékpár, és a sok zsebkontador most épp szent tehén. Én nem akarok Saigont csinálni Budapestből, de elfogadom, ha időlegsen azzá válik. Majd elmúlik.

kakukk11 2013.11.22. 13:36:21

@wagadogu: MUhhahaa, én olyan szabály még nem láttam, ahol arról írtak volna, hogy előre KELL menni piros lámpánál.

wagadogu 2013.11.22. 13:42:17

@Pirx: Elfogultan védem a gyengébb közlekedőt, illetve a szabályosat. És látom a faramuci közlekedésszervezést, aminek, mint gyakori autós, egyértelműen kedvezményezettje vagyok. Rövid távon. Hosszú távon viszont ez fenntarthatatlan. Egy szóval sem írtam, hogy mindenki mindig biciklizzen, vicces lenne az én számból, amikor a seggem a kocsiban van majd minden nap. Viszont a lakosság kb 50%-a az egyéni utazásainak kb 30-50%-át meg tudná tenni kerékpárral is autó helyett, ha prioritásban magasabb helyen lenne a kerékpár. És ez mindenkinek jobb lenne, akármivel is szeret közlekedni. Ehhez viszont az is kell, hogy igenis folyamatosan haladva lehessen kerékpárral is közlekedni. Autópályáról is teljesen egyértelműen le tudok hajtani, nem kell az úticélomnál a szántásban átevickélnem. Az sem lehetetlen pedig.

olcso 2013.11.22. 13:43:43

@Pirx: "lehetetlen lejönni a kerékpráútról "

Ami pl nekem jutott eszembe az olyan rész, ahol korlát és az úttest közepén végighúzódó füves sziget (padkával) választ el az úttesttől. A következő kereszteződésnél pedig nem fordulhatsz a saját irányodba (csak visszafelé), így tolhatod még vagy 700 métert.

SzLacika 2013.11.22. 13:44:21

Ne haragudjatok, de mind az elemzés mind a grafikonok lehettek volna részletesebbek, összetettebbek. A fenti eredményt kb felmérés nélkül is lehetett sejteni. Tudom rövid volt a kérdőív de így sem használtátok ki teljesen. Például a diagramnál figyelembe lehetett volna venni egy második dimenzióként a megtett kilómétereket vagy az életkort: ki mit gondol ennek függvényében. Bekértétek a jogosítvány megszerzésének évét is, ami további elemzésre adhatott volna alapot.
A "Mennyi km-t vezettél összesen?" kérdésre érzésem szerint - tudatosan vagy nem - kicsit eltúlozhatták a válaszokat, erre utal a 22.000 km-es évi futásteljesítmény, ami szerintem átlagban sok - hacsak nem kimondottan az átlagnál többet vezető sofőrök töltötték ki a tesztet. A magyar autók átlagos futásteljesítménye jóindulattal is 15-17 ezer km/év.

wagadogu 2013.11.22. 13:45:32

@kakukk11: olyat én se láttam még, hogy KELL. Olyat viszont már láttam, hogy SZABÁLYOS.

Olyat láttál már, hogy SZABÁLYOS az önbíráskodás, a veszélyeztetés?
Olyat pedig én nem láttam, hogy meg KELL előzni a kerékpárost.

scavengario 2013.11.22. 13:53:34

Én férfi, 28 év. A jogosítvány megszerzése után 5 évig nem vezettem. Első autóm egy régi (99-es) de aránylag izmos BMW. Kb. 1000 km vezetés után azt látom, hogy sok hülye van az utakon. Tisztában vagyok képességeimmel, óvatos vagyok, de nem zavaróan. Országúton másfél-2 autó távolságot azért tartok, mert kifut egy őz az előttem lévő elé, akkor azért legyen idő reagálni. Sebességet túllépni nem szoktam. Rossz helyen lévő sebességkorlátozó táblák IS vannak, de igyekszem betartani azokat is. De amikor szemben jönnek sűrűn és egy bátortalanabb sofőr a megengedett legnagyobb (de biztonságos is az adott útszakaszon) sebességet nem tartja (pl. 90 helyett 70) az engem is idegesít. Ha van lehetőség, akkor megelőzöm. De sokszor a türelmetlen mögöttem lévő padlógázzal befurakszik én és az előttem lévő tötyögő közé. Mert hát van ott hely, tartom a távolságot. De nem ám rendesen sorol be, hanem szinte leszorít, fékeznem kell. Mert ennyi helye volt előzni. Aztán a következő 10-15 km-en marad ott, mert nem tud ő se tovább előzni a szemben jövő forgalom miatt. Na az ilyen a legrosszabb eddigi tapasztalataim alapján. Volt olyan, aki miatt nem csak én lassítottam, hanem a szemben jövő is. Az engem előző még csak a saját autója gyorsulási tulajdonságait sem ismeri. Nem ismerem teljesen a törvényt, de szerintem ha egy ilyen bevágáskor neki fékeznie kell erősen bármilyen nem látható esemény miatt és belefutok, akkor még én leszek a hibás, hiszen ő indexelt, hogy bejön elém. Az emberek ész nélkül előznek és számítanak a többiek közreműködésére az előzéshez akkor is, ha a többiek szempontjából az radikális sebességcsökkenést vagy manővert kíván. A városi közlekedés (vidéki nagyvárosban vezetek) szintén katasztrófa. Nem ismerik a KRESZ-t. Vagy én nem. Kereszteződésben egymással szemben állunk, mindkettőnknek elsőbbségadás tábla van. A szemben lévő egyenesen jönne felém, én balra kanyarodnék. Az átmenő forgalom nagy, így csak pár másodperc alatt lehet kifordulni, vagy áthaladni. Várom a szemben lévőt, mert neki van elsőbbsége. Az meg látja, hogy indexelek, rám vár... A mögöttem lévő rám dudál, hogy mi lesz. Hát anyád, a másiknak kéne átjönnie és ha elindul, akkor én is, mert ahogy elhalad, akkor pont mögötte befordulhatok. De nem. Meg akarja várni, hogy majd először én, holott neki kéne lépni a törvény szerint. Közben meg egy fénykürt vagy egy kézzel jelzés sem történik meg, hogy menjek én. A hipermarketek egyenrangú (táblával nem szabályzott) kereszteződéseiben hasonló problémák vannak. A jobbkéz-szabályt hírből sem ismerik. Lehet, hogy hiányos a tudásom, de páran annyira sötétek a forgalomhoz, hogy támogatnám az X évenkénti kötelező KRESZ vizsgát. Vagy -bár imádok vezetni- várom már azt, amikor az automata autók elterjednek és nem lesz emberi hiba (lásd Google autói). Szerintetek?

olcso 2013.11.22. 14:00:32

@scavengario: Országúton a másfél-két autónyi követési távolság nagyon kevés...

wrstjnethn 2013.11.22. 14:01:11

@Lencsés István: Morál mindig van, az nem fogy el, a kérdés a minősége.

2013.11.22. 14:03:01

Én azt javaslom mindenkinek, hogy nézzen szét a világban(nem Európa), máshol milyen a közlekedési morál és csak azután ítélje meg a magyart. Minél több szabály, annál több baleset. Ezt tapasztalatból mondom.

qwertzu 2013.11.22. 14:08:51

Ez az autós vs. kerékpáros vita teljesen meddő. Budapesten a kresz szabályokat maradéktalanul betartva nem lehet közlekedni. Autósoknak nem, tapasztaltam, és készségesen elhiszem a bicajosoknak, hogy a kerékpáros közlekedés is igényel kreativitást.
De. Éreztem már magam fizikai veszélyben autóban közlekedve bicajos miatt? Nem.
Másik autós miatt? Naponta.
A bicajosok miatt van dugó? Nem.

Akkor miért kéne a kerékpárosok miatt idegesíteni magam?

@scavengario:
"óvatos vagyok, de nem zavaróan. Országúton másfél-2 autó távolságot azért tartok, mert kifut egy őz az előttem lévő elé, akkor azért legyen idő reagálni. "

Nem vagy óvatos. Az ajánlott követési távolság, a 2 másodperc alatt megtett távolság. 90 km/h = 25 m/s => ajánlott követési távolság országúton kb. 10 autónyi.

A két autónyi távolság annyit jelent, hogy egy igazi satuféknél bele fogsz menni az előtted haladóba.

scavengario 2013.11.22. 14:10:58

@olcso: megfogadom, akkor nagyobb távolságot tartok. De hogy még egyeseknek ez is beugrási lehetőség, elszomorító. Eddig úgy éreztem, belátom az előttem lévő utat is, ha ott valami van akkor én is reagálok, de akkor ez is kevés ezek szerint. Ez a távolság olyan 10 méter lehet, mert a kocsi kb. 4,5m hosszú. Másoknál azt látom, ennél sokkal kevesebb a távolság, mindig rám tapadnak, max 3 méter. Most nincs erőm kiszámolni, de ahogy mondod, tényleg kevés lesz ez egy hirtelen fékezéskor 90km/h-ról megállni az emberi reakcióidőt figyelembe véve.

scavengario 2013.11.22. 14:13:17

@qwertzu: igen, közben már felhomályosítottak! Durva, hogy a többi közlekedőhöz viszonyítva biztonságosnak éreztem, holott közelében sincs a ténylegesnek!

scavengario 2013.11.22. 14:14:46

Szabolcs-SZ-B megye, így szeretlek! :D

Serivor 2013.11.22. 14:47:53

Csak megjegyzem (a korai kommentekben vitatott kerékpáros melletti elhaladás kapcsán), hogy a Kresz 36.§ (6) b) pontja szerint az "egy nyomon haladó jármű" (tipikusan biciklis) mellett _szabad_ a sávon belül elhaladni.

scavengario 2013.11.22. 14:49:22

@Serivor: és nincs erre meghatározott minimum távolság? nyilván nem 0 méter, de valami támpont? prog-mat-os gondolkodás... :D

Serivor 2013.11.22. 15:01:10

@scavengario: Légy óvatos, 1000 km gyakorlat kb. pont az a mennyiség, amikor az ember kezdi elhinni, hogy már tud vezetni. Én is, a barátaim is, meg húsz évvel később a gyerekeink is kb. ilyen gyakorlattal törték össze az autót, leginkább totálkárosra (örülök, hogy a fiam megúszta 300.000 kárral, de félek, hogy lesz még egy balesete).

Igazán akkor fogsz megtanulni vezetni, hogyha rendszeresen, nap mint nap, hóban-esőben-viharban-csúcsforgalomban is oda kell érned pontos időre valahova. Nem kell, hogy nagy távolság legyen, 20-30 km országút elég, ha van benne.
Én 100.000 km gyakorlat után kerültem ilyen helyzetbe, és nagyon meglepődtem, mennyire más ez a feladat.

Serivor 2013.11.22. 15:08:30

@scavengario: minimum távolság? Nem tudom, lehet, hogy van, de most csak ezt kerestem ki, mert emlékszem, hogy amikor bevezették, jelentős vívmányként emlegették, hogy ezentúl városban sávon belül is ki lehet kerülni a biciklist. (Lehet, hogy ennek párjaként engedték meg nekik, hogy a lámpánál előremenjenek.)

Egyébként, vidéki városban nőttem fel, ahol szinte mindenki biciklizett (is). Jól kialakult kultúrája volt annak, hogy egymás zavarása nélkül egy úton közlekedjünk. (Pedig akkor még csak fogalom volt a bicikliút, a biciklisek szépen mentek a jobbszélen, balra kanyarodáskor szépen áthúzódtak az út közepére, indexeltek, kanyarodtak, és senki sem bántotta őket. Nem is tudom, ez Pesten hogyan múlt el.)

wagadogu 2013.11.22. 15:18:20

@Serivor: igen, amennyiben megvan a biztonságos oldaltávolság. Első az oldaltávolság megléte, utána jöhet az, hogy megy-e ez sávon belül. Ezt sokan elfelejtik, aztán meg csodálkoznak, hogy sokan járdáznak, emiatt kerül a sok bringás a zebrára. Ok és okozat. Én mindig arra gondolok, ha most lecentizném a bringást itt előttem, holnap kettő gurulna elém a zebrán.

wagadogu 2013.11.22. 15:23:40

@roli101: szerintem se rossz annyira a magyar morál. Nemrég Finnországban és Angliában töltöttem egy kis időt. Hozzászokva ahhoz, hogy itthon legkésőbb a 2-3. autó megáll egy folyamatos kocsisorban is a zebránál, igencsak könnyen kerültem kellemetlen helyzetbe gyalogosként. Felüdülés volt hazajönni, pedig 6-8 éve ez pont fordítva volt még...

Tudatos Közlekedők Egyesülete · http://tuke.blog.hu 2013.11.24. 11:54:39

@SzLacika: A kérdőív célja csak az volt, hogy alátámasszuk azt amit Te is írtál, hogy sejteni lehetett: szinte mindenki jobbra értékeli magát az átlagnál. Ez nem is feltétlen közlekedési probléma, de mint látjuk ott is van hatása.

Valóban számos egyéb kimutatást is lehetne ebben a témában csinálni, de ahhoz a mostani egyszerű felmérésünknél szofisztikáltabb mintavételre lenne szükség. A mostani 313 választ nem találtuk erre elegendőnek, de a következőbe majd beépítjük az ötleteidet. :)

délioldal 2013.11.24. 17:51:48

@Lencsés István: Neked meg egyáltalán nincs. Fogalmad az egészről. Kérj kötelet karácsonyra!

Lencsés István 2013.11.25. 09:59:00

@délioldal: Több fogalmam van nekem , mint neked valaha lesz is bármiről . Nem kérek .

délioldal 2013.11.25. 10:00:44

@Lencsés István: Mondod ezt úgy, hogy legfeljebb az anyósülésen ültél kocsiban, jogosítványt pedig képen láttál.

Lencsés István 2013.11.25. 10:01:50

@délioldal: Attól még lehet tényem , hogy nem vezettem , mert van tapasztalatom .

délioldal 2013.11.25. 10:12:15

@Lencsés István: Egyébként, wrstjnethn teljesen jól írta. Morál mindig van. A kérdés, hogy milyen. Neked fogalmad sincs a fogalmakról. Ismét bizonyítottad, hogy milyen sötét vagy, de azért okoskodni próbálsz. Pityuka mikor fogod már fel, hogy egy selejt vagy és hiába akarsz szájkaratézni, csak megszívod? Nálad egyszerűbb, pipogyább, butább bloglátogató alig akad. Fel kellene már fogni ezt és végre tisztában lenni a saját korlátaiddal. Hiába izzadsz és erőlködsz, csak röhögnek rajtad. Szókincsed nincs, a nyelvtanhoz hülye vagy, nem vagy tájékozott és egy 10 éves szellemi színvonala magasabb a tiédnél. Ennyi. Részemről össze is foglaltam és nem is kell válaszolnod, mert nem érdekel. Üres és semmitmondó szavaiddal, a nem létező tényeiddel és feleslegesen szánalmas, mocskos személyeskedéseiddel csak a blogszférát szennyezed. Fogadd el szépen, hogy már bőven bemutatkoztál mindenkinek és senki sem vesz komolyan, legfeljebb röhögnek rajtad. Kellemes napot!
süti beállítások módosítása