"Sunyi" traffipaxok?
2013. augusztus 22. írta: Robairto

"Sunyi" traffipaxok?

100%-os védelmet kínálunk!

Sokszor felbosszantottak már hasonló cikkek, és terveztem is, hogy leírom a véleményem, de most, hogy a HVG is ilyen hozzáállással ír nem tudom visszatartani.

400px-Traffipax_speedophot_(aka).jpg

Eldugott traffipaxok és lesből mérő rendőrök. Szóval ők ilyen sunyi módszerekkel dolgoznak. Ha ők sunyik, akkor azok, akik csak akkor mernek közlekedési szabályokat áthágni amikor nem látnak rendőrt, azok mik?

A másik kedvencem az "indokolatlan" jelző használata.

"...mert nem volt indoka a 100-asnak, csak pénzbeszedés."

Az, hogy egy mezei autós nem ismeri egy tábla kirakásának az indokát, az attól még nem feltétlen indokolatlan.

A sebességkorlátozásnak számos autósok által ismeretlen oka lehet, pl. áteresztőképesség növelése. (Ugye?) Hogy ezekről az autós társadalom nagy részének fogalma sincs, az inkább tudható be a járművezető képzés hiányosságainak, illetve az illetékes szervek hatékonynak egyáltalán nem nevezhető kommunikációjának, mint a rendőrségnek. Az emberek nem hülyék, ha elmondják nekik, hogy mi miért van úgy, akkor nagy részük felfogja. (És kevesebb beszél utána teljes blődséget.)

De van csodafegyver a lesből támadó traffipaxok ellen is! Nagyon sok felesleges bírságtól tud megkímélni! És ingyenes!

Csak figyelni kell a táblákat, és az azokon látható sebességgel közlekedni! Ennek 100% a hatékonysága. Próbáld ki még ma! :)

"Nem a sebesség öl meg, hanem ha hirtelen állsz meg."

Csak óvatosan!

Tetszett? Kövess minket a Facebook-on is!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuke.blog.hu/api/trackback/id/tr745471382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2013.08.22. 17:55:30

www.youtube.com/watch?v=afBjpIA2YmA
Felirat is van, CC+ gombbal láthatóvá válik az időbélyeg és az aktuális sebesség. 0:40-nél a rend éber őrei munkálkodnak. (Velem nincs sok dolguk...)

vidékiman 2013.08.22. 20:58:52

@Ruszi: És így nem kell eszeveszett tempóban kapkodni a fékpedál után sem!

Azokat imádom még akik a szervek hatókörén kívül 70-80-nal mennek 50es táblánál, de amikor meglátják a traffikosokat akkor lefékeznek 40-re. És szerintük veszélyesek a lassabban közlekedők.

protézisesh 2013.08.26. 16:31:33

A probléma csak annyi, hogy SOHA nem balesetveszélyes helyeken mérnek. Soha nem ott és akkor, ahol és amikor az érvényes sebességkorlátozás be nem tartása fokozott balesetveszélyt okozna.

Ezt a statisztikát érdemes böngészni: www.vezess.hu/magazin/gyorshajtas_nem_is_olyan/36828/

a lényege: az adott útszakaszra érvényes sebességkorlátozás túllépése a balesetek mindössze KÉT SZÁZALÉKÁÉRT felelős. A "relativ gyorshajtás", amikor "nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességmegválasztás" okozta a balesetet (ismerős szófordulatok, ugye?) traffipax-szal NEM MEGELŐZHETŐ. Nem lehet megelőzni a 70-es táblánál fényképezéssel az ónos esőben 40-nel árokba csúszásokat, nem véd az autópályán 150re élesített traffipax az esőfüggönyben 110-zel kamionba rohanásoktól sem.

A traffipax semmi több, mint egy hülye, degenerált pénzbehajtó eszköz. Olyan, mint az ostor, ami véletlenszerűen nyakon vág VALAKIT, akár bűnös, akár nem... Nézd meg a tipikus gyorshajtót, amikor "papák" belegurulnak a lesből támadó fényképészbe, illetve nézd meg, hány X5-X6-A6-stb fut bele trafiba, amikor 180nal gurít a kétszámjegyű országutakon.

Ennek tetejébe az EU talán egyetlen országa vagyunk, ahol az ÖSSZES KÜLFÖLDI MEGÚSSZA, csak a magyar rendszámok után cseng a kassza.

Szóval álszent, ostoba rendszer ez, megspékelve a "tudjuk hogy szarok a táblázások ezért nem is tartatjuk be őket rendesen" - mentalitással. Svájcban, sőt, Szlovákiában is 1kmh (EGY kilométer/óra) a tűréshatár. Vagyis az 50es táblánál 52 már fizetős, nem csak 65, mint nálunk. Viszont ahol nem indokolt, ott nem raknak ki hüje korlátozó táblákat, illetve ha elkészül az út, akkor nem marad kint a korlátozó tábla még 2 hónapig...

Tudatos Közlekedők Egyesülete · http://tuke.blog.hu 2013.08.26. 18:49:24

@protézisesh:
Sok dologban egyetértünk Veled. Sajnos a külföldiek szankcionálása nem megoldott, és ők is jelentős mértékben hozzájárulnak a baleseti statisztikánk rontásába. :S

A gyorshajtás kérdése meg nem egyszerű. A helyszínelő rendőrnek is igaza van amikor beikszeli, hogy "nem az út és látási viszonyoknak megfelelően közlekedett", hiszen ha úgy ment volna akkor nem esett volna le az útról. Az más kérdés, hogy számos esetben nem ez az első számú kiváltó ok, de azon a lapon amin ezt bejelölik ez lehet legfelül.

Véleményünk szerint sokkal nagyobb probléma a követési távolság kérdése (ami viszont összefügg a sebességgel!), de erről majd egy későbbi cikkünkben...

jjoey 2013.08.26. 19:38:21

elég bigott vélemény a gyorshajtásról. ha a trafi balesetmegelőző, legyen az és mérjen ott, ahol tényleg balesetveszély van, ne a Nyiregy-Mátészalka sztrádán, 2 autó/óra sűrűség mellett...
a gumiszabály, hogy "nem az út és..." kb lehetne az is, hogy "ha nem születik meg..." azaz a baleset oka nem a nem megfelelő sebesség, hanem az, hogy az üknagyanyja megszületett... totál nonszensz, főleg ha a szabály még ma is az 1960as évek technikájára építve szabályozza a sebességhatárokat.
ja, hogy legyen jó gumi az autón, a lámpa beállítva, az nem érdekes, mert a szegénynek arra nincs pénze.

lyken 2014.01.08. 14:49:47

A poszttal teljesen egyetértek. Ugyanakkor ne menjünk el szótlanul amellett, hogy a közúti bűnözést a rendőrség szinte egyáltalán nem kezeli. A kocsiból csikket kihajigálókat, a zebránál meg nem állókat, a jobbkéz szabályt meg nem adókat, index nélkül cikcakkolókat és társaikat nyugodtan hagyják garázdálkodni.
süti beállítások módosítása